Retoryka FIL-SM>Retoryk
W RAMACH WYKŁADU ZAPREZENTOWANE ZOSTANĄ REZULTATY TRADYCYJNYCH I NOWOCZESNYCH BADAŃ DOTYCZĄCYCH SZTUKI EFEKTYWNEGO FORMUŁOWANIA WYPOWIEDZI.
T_1. KOMUNIKATY I KOMUNIKACJA
T_2. LITERALNA ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW
T_3. KOMUNIKACJA NIEDOSŁOWNA
T_4. ARGUMENTACJA I ARGUMENTY
T_5. KOMPONOWANIE WYPOWIEDZI ARGUMENTACYJNYCH
T_6. REGUŁY RACJONALNEJ DYSKUSJI
T_7. CHWYTY ERYSTYCZNE
T_8. PERSWAZJA
T_9 KŁAMSTWO, PRESJA I SZANTAŻ JAKO TECHNIKI MANIPULACYJNE
T_10. UWAGI KOŃCOWE: PROBLEM KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E_ 1 ANALIZUJE ZŁOŻONE ARGUMENTY FILOZOFICZNE, IDENTYFIKUJE SKŁADAJĄCE SIĘ NA NIE TEZY I ZAŁOŻENIA, USTALA ZALEŻNOŚCI LOGICZNE I ARGUMENTACYJNE MIĘDZY TEZAMI (K_U03)
E_2 OKREŚLA STOPIEŃ DONIOSŁOŚCI (RELEWANCJI) STAWIANYCH TEZ DLA BADANEGO PROBLEMU LUB ARGUMENTACJI (K_U04)
E_3 IDENTYFIKUJE TYPOWE STRATEGIE ARGUMENTACYJNE, UJAWNIA WADY I BŁĘDY LOGICZNE W WYPOWIEDZIACH USTNYCH I PISEMNYCH (K_U06)
E_4 DOBIERA I TWORZY STRATEGIE ARGUMENTACYJNE, KONSTRUUJE ZAAWANSOWANE KRYTYCZNE ARGUMENTY, FORMUŁUJE WSZECHSTRONNE ODPOWIEDZI NA KRYTYKĘ (K_U10)
Kryteria oceniania
M_1 WYKŁAD WRAZ Z PREZENTACJAMI
M_2 DYSKUSJA
M_3 ANALIZA PRZYKŁADÓW
Praktyki zawodowe
W_1 OCENIANIE CIĄGŁE PRZYGOTOWANIA SŁUCHACZY DO ZAJĘĆ ORAZ UMIEJĘTNOŚCI BUDOWANIA, REWIDOWANIA ORAZ KRYTYKOWANIA ARGUMENTÓW
W_2 ZALICZENIE DOTYCZYĆ BĘDZIE OKREŚLONEGO PROBLEMU PORUSZANEGO NA ZAJĘCIACH, KTÓREGO ANALIZA POWINNA MIEĆ CHARAKTER TEORETYCZNY ALE ZARAZEM WSPARTY ODPOWIEDNIO DOBRANYMI PRZYKŁADAMI
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: