Historia nowożytna Polski HIS-SL>hipnowPlo
Węzłowe zagadnienia dotyczące dziejów Polski w okresie nowożytnym do rozbiorów, Europy oraz w ogólnym zarysie ekspansji kolonialnej na inne kontynenty
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Student ma zyskać ogólną orientację w temacie i znać podstawowe fakty
- student ma umieć wyciągać samodzielnie wnioski, operować materiałem źródłowym, opracować go samodzielnie
- student ma umieć pracować samodzielnie, zachowywać krytycyzm w wyprowadzaniu wniosków, być gotowym do pogłębiania wiedzy
Kryteria oceniania
wykład, obecność na zajęciach, aktywność
Literatura
Z. Wójcik, Historia powszechna XVI-XVII wieku Warszawa 1968; E. Rostworowski, Historia powszechna XVIII wieku, Warszawa 1977, J. A. Gierowski, Historia Polski 1505-1864, cz. 1 i 2, Warszawa 1978 (P), lub inne podręczniki kursowe obejmujące dzieje Polski w tym okresie.
odpowiednie rozdziały z historii poszczególnych krajów, np. Procacci G., Historia Włochów, Warszawa 1983, Baszkiewicz J., Historia Francji, Wrocław 1995; M. de Lara, J. Baruque, D. Ortiz, Historia Hiszpanii, Kraków 2006; jak również biografie wybitnych postaci tej epoki, np.: Baszkiewicz J., Richelieu, Warszawa 1995; M. Bogucka, Bona Sforza, Wrocław 1998; K. Zienkowska, Stanisław August Poniatowski, Wrocław 1998; S. Salmonowicz, Fryderyk II, Wrocław 1985; P. Gaxotte, Ludwik XIV, Warszawa 1984 i inne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: