Metodologia historii HIS-SM>methist
Student poprzez uczestnictwo w zajęciach poznaje podstawowe pojęcia oraz terminologię metodologii historii. Podejmuje wysiłek samodzielnej lektury teoretycznych tekstów na temat historii oraz refleksję związaną z własną kulturą metodologiczną.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
ma pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu historii w systemie nauk oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej;
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury (źródła historyczne, dzieła literackie, teksty kultury) właściwe dla wybranych tradycji, teorii oraz szkół badawczych;
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, użytkować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy;
posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruktywnych narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązanie założonych problemów historycznych;
posiada umiejętności merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań;
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób;
ma pogłębione przekonanie o sensie, wartości i potrzebie realizacji misji historyka w społeczeństwie; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i społecznych;
Kryteria oceniania
Zajęcia kończą się oceną obecności, aktywnego uczestnictwa studenta w zajęciach oraz lektury podawanej na bieżąco literatury przedmiotu.
Literatura
Podawana na bieżąco w trakcie zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: