Seminarium magisterskie I HIS-SM>semStanaszek1
Zajęcia polegają na praktycznym poznawaniu warsztatu naukowego historyka. Studenci uczą się jak wybrać temat pracy magisterskiej, w jaki sposób zgromadzić potrzebną bibliografię, jak prowadzić kwerendę archiwalną. Ćwiczenia mają również na celu uczenie konstruowania planów prac magisterskich. W takcie zajęć weryfikowane są fragmenty przygotowywanych prac.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia
Ew_1. Posiada wiedzę o warsztacie naukowym historyka, posiada wiedzę z zakresu metodologii historii (H1K_W04),
Ew_2. Posiada pogłębioną wiedzę o możliwościach interpretacji faktów historycznych i tekstów źródłowych (H1K_W06)
Ew_3. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury (źródła historyczne, dzieła literackie, teksty kultury) (H1K_W09)
Ew_4. Zna obowiązujące zasady korzystania z dorobku naukowego innych badaczy i ich przywoływania; zna aktualne obowiązujące prawo autorskie w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz zasady etyki pracy naukowej; zna zasady korzystania z produktów informatycznych (H1K_W10)
Eu_1. Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i opracowań (H1K_U01),
Eu_2. Potrafi posługiwać się krytyką zewnętrzną i wewnętrzną źródeł historycznych (K_U02)
Eu_3. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków (H1K_U05)
Eu_4. Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w zakresie historii, dotyczących zagadnień ogólnych i szczegółowych (H1K_U07)
Eu_5. Posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień ogólnych i szczegółowych (H1K_U08)
Ek_1. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia (H1K_K01),
Ek_2. Ma pogłębione przekonanie o sensie, wartości i potrzebie realizacji misji historyka (H1K_K03);
Ek_3. Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i tradycji zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym, jest świadomy roli Kościoła w procesie historycznym (H1K_K05)
Kryteria oceniania
M_1. Prezentacja
M_2. Dyskusja
M_3. Analiza tekstów źródłowych
W_1. Do zaliczenia seminarium wymagana jest obecność studentów na zajęciach (w przypadku trzech nieusprawiedliwionych nieobecności student musi wykonać samodzielnie wyznaczone zadania i ćwiczenia).
W_2. Student zobowiązany jest do prowadzenia samodzielnej kwerendy archiwalnej i bibliotecznej, co weryfikowane jest w trakcie zajęć.
W_3. Na podstawie zebranych materiałów student pisze pracę magisterską, której fragmenty są prezentowane i analizowane w czasie seminarium oraz podlegają ocenie prowadzącego zajęcia.
Literatura
Lektury wskazywane są indywidualnie z uwzględnieniem tematów badawczych realizowanych przez studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: