egzamin z historii sztuki powszechnej i polskiej (absolutoryjny) HS-SM>egzspp
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
W1: Student ma pogłębioną wiedzę o dziejach sztuki powszechnej i polskiej
W2: Student zna terminologię z zakresu historii sztuki powszechnej i polskiej na poziomie rozszerzonym
W3: Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę (obejmującą teorię, terminologię i metodologię) pozwalającą na przedstawienie różnych zagadnień z zakresu dziejów kultury i sztuki powszechnej i polskiej
W4: Student ma uporządkowaną, pogłębioną, szczegółową wiedzę z zakresu muzealnictwa
W6: Student ma szczegółową wiedzę o współczesnych badaniach dziejów sztuki
W7: Student zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych dzieł sztuki
U1: Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z zakresu historii sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym źródeł internetowych
U2: Student posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę publikacji, syntezę idei i poglądów, opracowanie i prezentację wyników pozwalające na samodzielne, oryginalne przedstawianie złożonych zagadnień z zakresu dziejów sztuki europejskiej i polskiej
U4: Student posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie historii sztuki, zwłaszcza muzealnictwa i stosowania jej w wypowiedziach na temat dziejów sztuki
U6: Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych dzieł sztuki, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym
U9: Student potrafi w formie wypowiedzi ustnej komunikować się ze specjalistami z zakresu historii sztuki
U15: Student ma świadomość swojej wiedzy z zakresu historii sztuki oraz rozumie ich potrzebę pogłębiania ich przez całe życie
K4: Student jest przygotowany do identyfikowania i rozstrzygania dylematów etycznych związanych z popularyzacją wiedzy z zakresu historii sztuki powszechnej i polskiej
K7: Student jest gotów do aktywnego uczestniczenia w ochronie zabytków sztuki sakralnej powszechnej i polskiej
Kryteria oceniania
Zagadnienia egzaminacyjne zostały opracowane przez wykładowców kierunku Historia sztuki prowadzących wykłady kierunkowe z zakresu historii sztuki powszechnej i polskiej. Lista zagadnień jest weryfikowana co roku przed publikacją sylabusa (każdorazowo w zakładce "Typ zajęć - więcej informacji").
Egzamin absolutoryjny jest egzaminem ustnym składanym przed trzyosobową komisją, w skład której wchodzą wykładowcy kierunku Historia sztuki będący specjalistami w zakresie historii sztuki średniowiecznej, nowożytnej i nowoczesnej. Lista egzaminatorów zostanie podana przed rozpoczęciem zimowej sesji egzaminacyjnej w sylabusie przedmiotu (każdorazowo w zakładce "Typ zajęć - więcej informacji").
Student składający egzamin absolutoryjny losuje trzy pytania egzaminacyjne (po jednym z każdego zestawu). Po pierwszym wylosowaniu pytań, Student może odmówić odpowiedzi na maksymalnie jedno pytanie oraz wylosować następne.
Orzeczenie wyniku egzaminu absolutoryjnego następuje po tajnej naradzie komisji. Odpowiedź na każde pytanie oceniana jest oddzielnie. Za każdą z trzech odpowiedzi Student otrzymuje ocenę zgodnie z przyjętą na Uniwersytecie skalą ocen. Końcowa ocena z egzaminu absolutoryjnego jest średnią trzech ocen.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: