seminarium magisterskie z historii sztuki nowożytnej HS-SM>semmag-1-3x
Propozycje tematów prac ze strony prowadzącego i studentów, określenie zasad metodologicznych, podanie instrukcji zapisów bibliograficznych.
Konsultacje naukowe, z określeniem i korygowaniem kierunku badawczego, wskazywanie zasobów źródłowych, pozycji bibliograficznych i innych konsultantów – znawców zagadnienia.
Czytanie przez studentów fragmentów prac magisterskich, prezentacja innych referatów.
Dyskusje na tematy metodologiczne oraz nad prezentowanymi pracami magisterskimi i innymi referatami, wspólne uczestnictwo w konferencjach naukowych.
Propozycje tematów prac ze strony prowadzącego i studentów, określenie zasad metodologicznych, podanie instrukcji zapisów bibliograficznych
W cyklu 2022/2023-Z:
Propozycje tematów prac ze strony prowadzącego i studentów, określenie zasad metodologicznych, podanie instrukcji zapisów bibliograficznych |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
Student potrafi posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystywać wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów
Student potrafi odnieść się krytycznie do prac prezentowanych przez innych uczestników zajęć oraz do problematyki tam dyskutowanych
Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych
Student zna wybrane teksty źródłowe i umie je interpretować i krytycznie oceniać.
Student uzyskuje świadomość zakresu swojej wiedzy i potrzebę pogłębiania jej przez całe życie
Student nabywa umiejętności przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych
Student zna podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego oraz zarządzania zasobami własności intelektualnej
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest regularne uczęszczanie na zajęcia i aktywny w nich udział, a także prezentacja na forum grupy pisemnej pracy seminaryjnej oraz złożenie poprawionej wersji rozprawy magisterskiej, z uwzględnieniem wskazówek otrzymanych podczas dyskusji w gronie seminarzystów i indywidualnych konsultacji z prowadzącym. Ocena seminarium wiąże się z systematycznością i jakością wykonanej pracy w ciągu całego roku. Warunkiem zaliczenia końcowego jest oddanie pracy magisterskiej.
Literatura
Literatura podstawowa:
Bielecki J.E., Metodologia, Kraków 1993;
Orczyk J., Zarys metodyki pracy naukowej, Poznań-Warszawa 1981;
Pieter J., Z zagadnień pracy naukowej, Wrocław 1974;
Subera I., Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1978;
Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1968;
Wyczawski H., Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991.
Literatura uzupełniająca:
Forstner D., Świat symboliki chrześcijańskiej, Warszawa 1990;
Grzechowiak St., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich…, Gniezno 1995;
Janicka-Krzywda U., Patron – atrybut – symbol, Poznań 1993;
Lurker M., Słownik obrazów i symboli biblijnych, przeł. K. Romaniuk, Poznań 1989;
Pieter J., Praca naukowa, Katowice 1960;
Ripa C., Ikonologia, Kraków 1998;
Seibert J., Leksykon sztuki chrześcijańskiej. Tematy, postacie, symbole, Kielce 2007;
Zaleski W., Święci na każdy dzień, Warszawa 1989;
Zapolska E., Cnoty teologiczne i kardynalne, Kraków 2000;
Zieliński Ch., Sztuka sakralna, Poznań 1960.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: