Teologia moralna fundamentalna - wykład (2) ITKM-SJ-TMorF-w-2a
3. Cnota nadziei
a) Nadzieja według Pisma Świętego
b) Teologiczna refleksja na temat nadziei
c) Grzechy przeciwko nadziei
4. Cnota miłości
a) Miłość Boga
b) Miłość siebie samego
c) Miłość bliźniego
d) Miłość nieprzyjaciół
5. Cnota religijności
Tryb zajęć
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student posiada szczegółową wiedzę w zakresie teologii moralnej, koncentrującą się wokół życia cnót teologalnych
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych poglądów teologicznych i światopoglądowych w dziedzinie życia moralnego
2. Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska moralne dotyczące wiary nadziei i miłości oraz wzajemne relacje między nimi
KOMPETENCJE (POSTAWY):
1. Student identyfikuje i rozstrzyga dylematy – zwłaszcza doktrynalne i moralne – związane z życiem indywidualnym i społecznym
2. Student podejmuje przez całe życie osobisty religijno-duchowy rozwój i potrafi kierować rozwojem religijno-duchowym innych osób
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny w formie testu. Pytania na egzaminie dotyczyć będą zagadnień, które były podejmowane na wykładach, a także odnoszące się do przeczytanej lektury. Przed egzaminem istnieje możliwość dialogu i zadawania pytań wiążących się z przerobionym materiałem.
Literatura
S. Olejnik, Dar – wezwanie – odpowiedź. Teologia moralna, t. IV: Podstawowe ukierun-kowanie człowieka, Warszawa 1989
A. Drożdż, Wiara – nadzieja – miłość. Teologia moralna szczegółowa, Tarnów 1993
W. Polak, Życie w Chrystusie, Gniezno 1997
S. Olejnik, Teologia moralna życia osobistego, Włocławek 1999
J. Piegsa, Człowiek – istota moralna. Teologia moralna fundamentalna, t. I, Opole 2002
H. Ćmiel, Teologia moralna szczegółowa, Częstochowa 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: