E-public relations KPW-NM>E-PR
Przedmiot dotyczy działań z zakresu e-PR.
Ogólne cele:
a. wyposażenie studenta w wiedzę o najważniejszych narzędziach stosowanych w kreacji wizerunku firmy w Internecie
b. przedstawienie zasad zarządzania sytuacja kryzysową
c. przekazanie wiedzy dotyczącej umiejętności kształtowania i zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa, organizacji.
d. poznanie podstaw media relations
Szczegółowe cele i zadania e-PR:
a. wyznaczenie szczegółowych celów oraz zadań e-PR w przedsiębiorstwie, organizacji (omówienie na przykładach; zadania skierowane do wewnątrz firmy i na zewnątrz).
b. Komunikowanie z grupami otoczenia
c. Formy e-public relations
d. Elementy strategii e-PR (definiowanie pojęcia misji i jej tworzenia dla wybranych obiektów)
e. Media Relations w Internecie (organizacja i przeprowadzenie konferencji prasowej online, omówienie zasady odwróconej piramidy, pisanie notatki prasowej, webwriting, przygotowanie video i image contentu, wyzwania przed rzecznikiem prasowym w firmie w dobie rozwoju technologicznego).
f. Zarządzanie sytuacja kryzysową (pojęcie kryzysu, przyczyny kryzysów, przyczyny kryzysów w dobie Internetu, polityka informacyjna w czasie kryzysu, przygotowanie strategii)
g. Etyka w e-PR
h. Monitoring Internetu (wyjaśnienie na czym polega, z jakich narzędzi korzysta)
i. Plan działania, czyli jak wykorzystać potęgę nowych zasad (stworzenie strategii e-PR dla wybranych organizacji/przedsiębiorstw, przygotowanie konferencji prasowej online/materiałów prasowych według omówionych zasad/profilu w mediach społecznościowych i treści na nim publikowanych/bloga)
Po zaliczeniu przedmiotu student powinien umieć: wskazać odpowiednie działania dla organizacji z użyciem mediów cyfrowych, stworzyć zarys strategii PR-owej z uwzględnieniem mediów cyfrowych, mierzyć efekty i skuteczność ich działań.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W1 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu public relations w Digital Media
W2 Student określa zakres przydatności i stosowania mediów społecznościowych w PR
W3 Student posiada wiedzę na temat rozwiązywania sytuacji kryzysowych w i z wykorzystaniem mediów cyfrowych.
W4 Student potrafi wskazać podstawowe zasady komunikowania firmy/marki/instytucji z wykorzystaniem Digital Media;
W5 Student charakteryzuje obszary działania i metody stosowane w działaniach PR w organizacji;
W6 Student zna specyfikę mediów cyfrowych i umie je wykorzystywać w realizacji strategii PR
UMIEJĘTNOŚCI
U1 Student umie wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce, w odniesieniu do tworzenia strategii PR-owych z użyciem Digital Media.
U2 Student za pomocą zdobytej wiedzy potrafi dokonywać obserwacji i analiz procesów w celu podejmowania nowych wyzwań, do samodzielnego rozstrzygania problemów pojawiających się w pracy zawodowej.
U3 Student potrafi wykorzystywać metody i narzędzia, w tym narzędzia statystyczne i techniki pozyskiwania danych w celu diagnozowania prawdopodobnych lub nadchodzących sytuacji kryzysowych i na tej podstawie podejmowania właściwych decyzji strategicznych.
U4 Student prawidłowo posługuje się specjalistycznymi pojęciami z zakresu e-public relations.
U5 Student posiada umiejętność prezentowania własnego stanowiska, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją opartą na wybranych teoriach, poglądach różnych autorów, a także danych statystycznych.
U6 Student potrafi opracować strategię spójne strategie z wykorzystaniem narzędzi e-public relations.
U7 Student potrafi efektywnie wykorzystywać środki oddane mu do dyspozycji w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów.
KOMPETENCJE
K1 Student zna ograniczenia własnej wiedzy oraz umiejętności oraz rozumie potrzebę pogłębiania i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności.
K2 Student jest kreatywny i otwarty na nowe doświadczenia i ludzi oraz potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
K3 Student potrafi efektywnie uczestniczyć w podejmowaniu i realizacji grupowych zadań projektowych.
K4 Student jest zdolny do podejmowania samodzielnych decyzji i promowania profesjonalizmu w zakresie tworzenia kampanii PR-owych z wykorzystaniem mediów cyfrowych.
K5 Student posiada świadomość ważności zachowania się w życiu zawodowym w sposób profesjonalny, etyczny, z poszanowaniem różnorodności poglądów i kultur.
Literatura
W cyklu 2022/2023-Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura pomocnicza: Budzyński W., Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa, 2008. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura pomocnicza: Budzyński W., Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa, 2008. |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Godziny kontaktowe: 20 godz. Razem 75 godziny |
W cyklu 2023/2024-Z:
Godziny kontaktowe: 20 godz. Razem 60 godziny |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: