Psychologia biznesu i neuromarketing KPW-NM>PsyBiz
Treści kształcenia:
1. Psychologia biznesu i neuromarketing – definicja, metody badawcze, zagadnienia etyczne.
2. Wzory karier i ich rozwój.
3. Utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika.
4. Psychologia przedsiębiorczości.
5. Proces doboru personelu – procedury i metody.
6. Ocena pracy.
7. Przywództwo w organizacji.
8. Komunikacja w organizacji.
9. Psychologia zachowań konsumenckich.
10. Psychologia w marketingu.
11. Neuromarketing produktu i ceny.
12. Neuromarketing konsumencki.
13. Neuromarketing w sieci.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
WIEDZA
1. Student posiada wiedzę o człowieku, jego funkcjonowaniu psychicznym i zachowaniu w warunkach biznesowych, stosowana w celu zwiększenia efektywności pracowników i konkurencyjności organizacji.
2. Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania człowieka w otoczeniu organizacji.
UMIEJĘTNOŚCI
3. Student dostrzega, nazywa i interpretuje zjawiska oraz procesy związane z funkcjonowaniem człowieka w warunkach biznesowych wskazując czynniki optymalizujące oraz zagrażające zaspokajaniu potrzeb i osiągania celów.
4. Student posiada umiejętność analizowania i rozumienia ludzkich zachowań w powiązaniu z sytuacjami biznesowymi.
KOMPETENCJE (POSTAWY)
5. Umie formułować i uzasadniać własne opinie w kwestiach sprawności funkcjonowania organizacji.
Kryteria oceniania
Obecność na wykładach jest obowiązkowa.
1. Podstawą egzaminu testowego jest znajomość treści wykładów i lektury - poziom przyswojenia treści nauczania i nabycie kompetencji scalania wiedzy ogólnej i szczegółowej z zakresu psychologii rozwoju człowieka.
2. Istotny jest także aktywny udział w zajęciach kontrolowany w sposób ciągły
3. oraz opracowanie eseju.
Literatura
Lektury podstawowe:
B. Rożnowski, P. Fortuna (red.), Psychologia biznesu, Warszawa 2020.
Z. Ratajczask, D. Ochnik (red.), Psychologia w biznesie. Nowe perspektywy, Warszawa 2015.
A. Dolley, Neuromarketing, Warszawa 2021.
Lektury uzupełniające:
T. Zaleśkiewicz, Psychologia ekonomiczna, Warszawa 2011.
A. Falkowski, Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama, Gdańsk 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: