Fotografia wizerunkowa i promocyjna KPW-PP-SM>FotWizProm
Kształcenie w trakcie zajęć fotografii wizerunkowej i promocyjnej odbywa się poprzez poznanie teorii oraz zajęcia w uniwersyteckim studio fotograficznym i pracowni komputerowej (postprodukcja). Pierwszym elementem jest poznanie środków stylistycznych stosowanych przez współczesnych fotografów – specjalistów od wizerunku i promocji. Następnym elementem kształcenia są zajęcia praktyczne w trakcie których student uczy się obsługi aparatu fotograficznego oraz systemu oświetlenia studyjnego jak i stosować zdobytą wiedzę.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student potrafi pracować w studio fotograficznym samodzielnie używając nie tylko aparatu fotograficznego, ale przede wszystkim systemu oświetlenia sztucznego. Zna podstawowe środki wyrazu stylistycznego stosowane przez współczesnych fotografów, potrafi określić ich przydatność i odpowiednio je dobrać do konkretnego zadania (zlecenia). Potrafi określić założenia koncepcyjne wizerunku osoby, instytucji oraz promocji produktu, zaplanować i przeprowadzić sesję zdjęciową w studio fotograficznym lub plenerze, wybrać materiał fotograficzny najbliższy założeniom wyjściowym oraz wykonać proste zadania związane z postprodukcją. Jest wrażliwy na swoje wizualne otoczenie potrafi je właściwie ocenić i zgodnie z zasadami etyki na nie wpływać jeśli jest to możliwe lub konieczne.
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (minimum 70%).
2. Realizacja ćwiczeń zespołowych koncepcyjnych (w czasie zajęć),
3. Realizacja zadań fotograficznych w semestrze
(autoportret, zdjęcie profilowe)
4. Wykonanie zdjęć na wydarzeniach uczelnianych (ustalonych na początku semestru)
5. Wykonanie prostych ćwiczeń związanych z postprodukcją fotografii
6. Wiedza z zakresu zagadnień poruszanych na zajęciach.
Literatura
Literatura podstawowa:
– Belting, H., Faces. Historia twarzy., tłum. Zatorski, T., słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2015
– Orżewski, W., Fotograf, fotografia, prawo., Warszawa 2010
– http://portfolioone.com/photographers/annie-leibovitz/
– https://www.avedonfoundation.org/the-work
– https://karsh.org
Lektury uzupełniające:
– Berger, J., Sposoby widzenia, tłum. Bryl, E., Warszawa 2008.
– Cage, J., Kolor i znaczenia. Sztuka, nauka, symbolika., tłum. Holzman, J., Żakiewicz, A. Kraków 2010.
– Dederko, W., Sztuka fotografowania, Warszawa 2009.
– Dederko, W., Oświetlenie w fotografii, Warszawa 1969.
– Eco, U., Semiologia życia codziennego, tłum. Ugniewska, J., Salwa, P., Warszawa 1999.
– Jeffrey, I., Jak czytać fotografię. Lekcje mistrzów fotografii., tłum. Jedliński J., Kraków, 2008
– Mirzoeff, N. Jak zobaczyć świat, tłum. Ł. Zaremba Ł., Kraków – Warszawa 2016.
– Młodkowski, J., Aktywność wizualna człowieka, Warszawa 1998.
– T. Barett, Krytyka fotografii. Jak rozumieć obrazy, tłum. Jedliński, J., Kraków 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: