Crisismanagment KPW-PR-SM>Crisi
Zajęcia składają się z części teoretycznej oraz praktycznej.
W ramach części teoretycznej, słuchacze zapoznają się z następującymi zagadnieniami:
- podstawowe zasady zarządzania i komunikowania kryzysowego,
- uwarunkowania instytucjonalne, prawna, społeczne i etyczne komunikacji kryzysowej,
- najważniejsi interesariusze w czasie kryzysu,
- przygotowanie planu kryzysowego,
- przeciwdziałanie kryzysom w instytucji,
- komunikowanie w czasie kryzysu,
- odbudowywanie relacji (i wizerunku) po kryzysie.
W ramach części praktycznej, uczestnicy są zobligowani do:
- indywidualnej analizy sytuacji kryzysowej instytucji,
- zespołowej analizy wybranych przypadków sytuacji kryzysowych instytucji,
- zespołowego przygotowania planu kryzysowego wybranej instytucji.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zdobycie umiejętności dostrzegania w kryzysie szansy oraz poznanie zasad profesjonalnego zarządzania i komunikowania instytucji podczas kryzysu. Rozwinięcie zdolności krytycznej analizy konkretnych przypadków kryzysów instytucjonalnych (case study) oraz twórczego uczenia się na cudzych oraz własnych błędach. Opanowanie umiejętności przygotowania planu i scenariuszy komunikowania kryzysu, wyboru odpowiednich narzędzi komunikacji oraz formułowania instytucjonalnej odpowiedzi na sytuację kryzysową.
Kryteria oceniania
Wykłady, prezentacje multimedialne, indywidualna i wspólna analiza przypadków, dyskusja, konsultacja indywidualna.
Literatura
ANTHONISSEN P. F. (red.), Komunikacja kryzysowa, Warszawa 2010.
CZAPLICKA M., Zarządzanie kryzysem w social media, 2014 (Ebook).
KUBIAK K. (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, Warszawa 2012.
PRZYBYSZ M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.
RZĄDOWE CENTRUM BEZPIECZEŃSTWA, Księga komunikacji kryzysowej 2017. Podstawy zarządzania informacją w kryzysie.
SMEKTAŁA T., Publik Relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2005.
Uwagi
W cyklu 2023/2024-Z:
Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność i aktywność na zajęciach (20% oceny) 2. terminowe oddanie i pozytywna ocena dwóch prac: a) analiza przypadku sytuacji kryzysowej instytucji (25% oceny) b) plan kryzysowy instytucji (55% oceny) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: