Zarządzanie wizerunkiem i agencjami wizerunkowymi KPW-PR-SM>ZarzWizer
Wizerunek i tożsamość – definicja pojęć, porównanie;
Strategia wizerunku w strategii biznesowej firmy i jako źródło przewagi konkurencyjnej;
Wiarygodność i zaufanie, czyli wartości w zarządzaniu wizerunkiem organizacji i firmy;
Wizerunek firmy a marka firmy;
Proces komunikacji marketingowej – istota, uczestnicy, przebieg i zachowania konsumentów;
PR w zarządzaniu wizerunkiem firmy;
Przestrzeń Internetu w zarządzaniu wizerunkiem – e-marketing, zagrożenia;
Znaczenie czasu w zarządzaniu wizerunkiem;
Kreowanie i budżetowanie wizerunku, instrumenty komunikowania tożsamości firmy/marki - projekt praktyczny;
Pomiar efektywności działań w strategii zarządzania – narzędzia;
Biznes plan agencji wizerunkowej;
Strategia rozwoju;
Badanie skuteczności działań wizerunkowych – metody;
Autowizerunek.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: - znajomość pogłębiona definicji pojęć związanych z zarządzaniem
wizerunkiem i agencjami wizerunkowymi;
- znajomość reguł obowiązujących w zarządzaniu;
- znajomość mechanizmowi i znaczenia procesu zarządzania
wizerunkiem;
- poznanie struktury i procedur działania agenci wizerunkowej;
Umiejętności: - opracowanie analizy sytuacji wizerunkowej organizacji;
- przygotowanie koncepcji kształtowania i zarządzania
wizerunkiem organizacji;
- rozróżnienie możliwości i skutków stosowania różnych technik
i narzędzi na zarządzanie wizerunkiem;
Kompetencje: - komunikatywne formułowanie i przekaz informacji, opinii
i myśli;
- zdolność pracy w zespole, przyjmując w nim różne role;
- zdolność uzasadniania zgłaszanych propozycji i rozwiązań.
Kryteria oceniania
Metody
Wykład konwersacyjny / informacyjny
Prezentacje multimedialne
Analizy case study
Dyskusje
Burze mózgów
Praktyki zawodowe
Kryteria oceny
- aktywność na zajęciach
- zadania cząstkowe, w tym przygotowanie prezentacji
- projekt zaliczeniowy
- obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności
nieusprawiedliwione)
Literatura
Budzyński W., Public Relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Poltex, Warszawa 2018
Cenkier E. Public Relations, WSB, Poznań, 2007
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi – teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2011
Cymanow-Sosin K., Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, Petrus, Kraków 2020
Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, WAiP, Warszawa 2007
Kall J. Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001
Łebkowski, E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image’u w biznesie, Helion, Gliwice 2009
Piotrowski P., Świadomość wizerunku. Klucz do Personal Brandingu, Petrus, Kraków 2020
Wasilewski P., Szlachetna propaganda dobroci, czyli drugi tom o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: