Projektowanie i kreowanie marki KPW-RB-NM>ProjKreoM
Tematy zajęć:
1. Poznanie grupy, prowadzącego, prezentacja kursu i warunków zaliczenia
2. Badania marketingowe – ilościowe i jakościowe, badania etnograficzne
3. Słynne badanie blind test – eksperyment Pepsi Challenge
4. Cykl tworzenie marki – badania, hipoteza strategiczna, plan marketingowy, monitoring wyników, aktualizacja
5. Leksykalna tożsamość marki – kreacja językowa
6. Wizualna tożsamość marki – kolor w biznesie, kreacja graficzna
7. Architektura marek – marka monolityczna, parasolowa, rozproszona
8. Psychologiczne konteksty projektowania i kreowania marki – inspiracje behawioralne, rola błędów poznawczych, elementy neuromarketingu
9. Manipulacja sprzedażowa – i sposoby obrony przed nią
10. Holistyczne zarządzanie marką – case McDonald’s
11. Marka luksusowa – case Apple
12. Wyraziste zasoby marki – na podstawie serialu Squid game
13. Marka a produkt poszerzony
14. Cykl życia produktu – a cykl życia marki
15. Przyszłość marek – próba prognozy (dyskusja)
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Dzięki korzystaniu z ćwiczeń student:
1. zna wybrane narzędzia i frameworki tworzenia marek
2. rozumie psychologiczne aspekty funkcjonowania marek
3. potrafi wyjaśnić słownictwo związane z marką i brandingiem
4. analizuje funkcjonowanie marek w rzeczywistości ekonomiczno-społecznej
5. potrafi zaprojektować badanie marketingowe i przedstawić z niego wnioski
6. potrafi stworzyć zarys strategii marki i zaprojektować wskaźniki skutecznego jej wdrożenia/rozwoju
7. merytorycznie dyskutuje na temat marek i brandingu
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
- frekwencja na zajęciach (co najmniej 2/3 obecności)
- aktywny udział w zajęciach (ocena w górę dla aktywnych)
- test końcowy (co najmniej 50% punktów)
- przygotowanie prezentacji tematycznej (dla chętnych - ocena w górę dla przeprowadzonych prezentacji)
Literatura
Scott Galloway, Wielka Czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Google i Facebook. Przełożyła: Jolanta Kubiak. Poznań 2018. Rozdział 3. Apple, 3. 85-122.
Colin Bryar, Bill Carr, Od Z do A. Jak to zrobiliśmy? Tajniki, zasady i sekrety Amazona. Tłumaczenie Magda Witkowska, Kraków 2021. Rozdziały: 7. Kindle, s. 236-271 i Wnioski. Po amazońsku poza Amazonem, s. 366- 372.
Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy. Przełożyła Magdalena Zielińska, Kraków 2009. Rozdział 1. Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono, s. 20-45.
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 5.0. Technologie next tech. Przekład Dorota Gasper, Warszawa 2021. Rozdział 8. Marketing bazujący na danych, s. 155-170.
Jarek Szczepański, Strategiczny brand marketing. Gliwice 2015. Rozdział 1. Zrozumieć markę, s. 9-90.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: