Kreatywność w reklamie i copywriting KPW-RB-SM>KreaRekCop
Tematy zajęć:
1. Poznanie grupy, prowadzącego, prezentacja kursu i warunków zaliczenia
2. Schematyczna kreatywność – 6 szablonów kreatywności wg Goldenberga, Mazursky’ego i Salomona
3. Psychologiczne ujęcie ludzkiej kreatywności
4. Naming – tworzenie nazw marek, produktów i usług
5. Hasło w reklamie – które hasła lubimy?; ocena haseł z pomocą narzędzia Sloganalysis
6. Kreatywność na co dzień – źródła kreatywności, trening kreatywności w pracy i życiu co-dziennym
7. Inspiracje artystyczne – sposoby i formy reklamowych nawiązań do sztuki
8. Kontrowersja w reklamie – testowanie granic (prawa, obyczajów, dobrego smaku) jako ryzy-kowne narzędzie budowania publicity
9. Nagłówki – ich rola i tworzenie, ćwiczenia na podstawie wskazówek Johna Caplesa
10. Copy reklamy prasowej – ćwiczenia, „subtelne różnice” na podstawie Gordona Herschella Lewisa
11. Kreacja w języku – język kreatywny
12. Liczby w reklamie
13. Oferta – 10 porad
14. Pisanie na ekranie – komunikacja w internecie (SEO-copywriting, landing page, long tail i content marketing)
15. Dokąd zmierza reklama – próba prognozy (dyskusja)
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
Dzięki korzystaniu z ćwiczeń student:
1. zna psychologiczne podstawy pojęcia kreatywności
2. potrafi pracować nad rozwojem własnej kreatywności
3. wykorzystuje metody wsparcia efektywności pracy indywidualnej i grupowej
4. potrafi wyjaśnić słownictwo związane z reklamą
5. analizuje środki językowe użyte w reklamie
6. wyraża opinię na temat poziomu danej reklamy
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
- frekwencja na zajęciach
- aktywny udział w zajęciach
- przygotowanie zespołowej pracy zaliczeniowej (prezentacja stworzona przez grupę)
Literatura
Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004, rozdział 5, Jaki ma być komunikat reklamowy, s. 37-47.
Chip Heath, Dan Heath, Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne po-zostają zapomniane, Warszawa 2020.
Richard Florida, Narodziny klasy kreatywnej. Tłum. Tomasz Krzyżanowski, Michał Penkala. War-szawa 2010. Fragmenty
Artur Jabłoński, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Gliwice 2018
Herschell Gordon Lewis, Copywriting. Jak pisać skuteczne teksty reklamowe. Tłum. Anna Rostocka. Warszawa 1998. Fragmenty
Anna Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2005, rozdział III, Trening twórczości, s. 80-101.
Dariusz Puzyrkiewicz, Biblia copywritingu, Gliwice 2017. Fragmenty.
Erik Wahl, Unthink.Obudź w sobie kreatywnego geniusza. Tłum. Zbigniew Waśko, Gliwice 2015. Fragmenty.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: