Projektowanie i kreowanie marki KPW-RB-SM>ProjKreoM
Zajęcia w ramach kursu "Projektowanie i kreowanie marki" są zaprojektowane, aby łączyć wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami potrzebnymi w procesie tworzenia i zarządzania marką. Studenci będą zgłębiać takie zagadnienia jak tożsamość marki, komunikacja, segmentacja rynku, czy budowanie emocjonalnych więzi z klientami. Program kursu opiera się na aktywnej pracy w grupach, dyskusjach oraz praktycznych ćwiczeniach, które rozwijają kreatywność, krytyczne myślenie, współpracę zespołową oraz umiejętności prezentacyjne.
W ramach zajęć przewidziane są również projekty, podczas których studenci stworzą własne koncepcje marek, analizując ich wartości, grupy docelowe oraz strategię komunikacji. Uczestnicy kursu będą mieli możliwość analizy rzeczywistych case studies znanych marek, ucząc się na ich sukcesach i porażkach. Kurs kładzie szczególny nacisk na rozwijanie kompetencji miękkich, takich jak umiejętność efektywnej komunikacji, rozwiązywania problemów oraz pracy w dynamicznym środowisku. Zajęcia stanowią przestrzeń do twórczego eksperymentowania, wymiany pomysłów i nauki przez doświadczenie.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Kreatywne myślenie i projektowanie marki: Studenci będą potrafili tworzyć unikalne koncepcje marek, uwzględniając ich tożsamość, wartości oraz komunikację z grupą docelową, wykazując się kreatywnością i innowacyjnym podejściem.
2. Umiejętność pracy zespołowej i komunikacji: Uczestnicy rozwiną zdolności efektywnej współpracy w grupach, doskonaląc umiejętności komunikacyjne oraz krytycznego myślenia w kontekście tworzenia i wdrażania strategii marki.
3. Analiza i rozwiązywanie problemów w kontekście marki: Studenci nauczą się analizować case studies, identyfikować kluczowe wyzwania oraz opracowywać skuteczne rozwiązania, zwłaszcza w obszarze zarządzania kryzysowego i wizerunku marki.
Kryteria oceniania
Zaliczenie: Frekwencja (max 2 nieobecności) i realizacja projektu grupowego.
Ocena:
- jakość pracy nad projektem (systematyczność, zaangażowanie, kreatywność)
- rezultat pracy projektowej (spójność koncepcji i dobranych narzędzi, jakość prezentacji finałowej, uwzględnienie aspektu biznesowego)
- czynniki podnoszące ocenę (aktywność na zajęciach, realizacja zadań dodatkowych, samodzielne podejmowane inicjatywy)
Literatura
Scott Galloway, Wielka Czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Google i Facebook. Przełożyła: Jolanta Kubiak. Poznań 2018. Rozdział 3. Apple, 3. 85-122.
Colin Bryar, Bill Carr, Od Z do A. Jak to zrobiliśmy? Tajniki, zasady i sekrety Amazona. Tłumaczenie Magda Witkowska, Kraków 2021. Rozdziały: 7. Kindle, s. 236-271 i Wnioski. Po amazońsku poza Amazonem, s. 366- 372.
Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawda i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy. Przełożyła Magdalena Zielińska, Kraków 2009. Rozdział 1. Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono, s. 20-45.
Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 5.0. Technologie next tech. Przekład Dorota Gasper, Warszawa 2021. Rozdział 8. Marketing bazujący na danych, s. 155-170.
Jarek Szczepański, Strategiczny brand marketing. Gliwice 2015. Rozdział 1. Zrozumieć markę, s. 9-90.
Yuval Noah Harari, Sapiens. Od zwierząt do bogów. Przełożył Justyn Hunia, Kraków 2019. Fragment “Legenda o Peugocie”, s. 35-45.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: