Retoryka i perswazja reklamy KPW-RB-SM>RetoPersR
Treści kształcenia:
T_1 Reklama, perswazja, retoryka – wyjaśnienie podstawowych pojęć
T_2 Rodzaje, funkcje i modele reklamy
T_3 Między manipulacją, a perswazją w przekazach reklamowych
T_4 Techniki manipulacji w reklamach
T_5 Techniki reklamowe, a wiek grupy docelowej
T_6 Retoryka i procesy tworzenia reklam prasowych
T_7 Retoryka i procesy tworzenia reklam radiowych
T_8 Retoryka i procesy tworzenia reklam telewizyjnych
T_9 Retoryka i procesy tworzenia reklam internetowych
T_10 Retoryka i procesy tworzenia reklam w social mediach
T_11 YouTube – specyfika działań reklamowych na tle innych mediów społecznościowych
T_12 Przekaz infulencerów – między lokowaniem produktu, a perswazją
T_13 Storytelling w reklamach audiowizualnych
T_14 Kampania reklamowa – od pomysłu po analizę wyników
T_15 Etyczne i prawne aspekty reklamy
W cyklu 2023/2024-L:
Treści kształcenia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
WIEDZA:
W_01 Posiada wiedzę o rodzajach, funkcjach i modelach reklam
W_02 Ma wiedzę nt. specyfiki retoryki reklam w poszczególnych mediach
W_03 Charakteryzuje procesy tworzenia reklam
UMIEJĘTNOŚCI:
U_01 Odróżnia techniki perswazji od manipulacji
U_02 Tworzy, wdraża i analizuje przekazy reklamowe z uwzględnieniem specyfiki medium
U_03 Dokonuje analizy etycznych i prawnych aspektów działań reklamowych
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K_01 Ma świadomość wpływu reklamy na zachowania konsumenckie
K_02 Krytycznie ocenia komunikaty reklamowe z uwzględnieniem specyfiki procesów jej tworzenia
K_03 Potrafi zastosować techniki retoryki i perswazji w procesie tworzenia komunikatów reklamowych
Kryteria oceniania
Wykład z prezentacją multimedialną
Przedstawienie i dyskusja nt. konkretnych przypadków
Warsztaty w mniejszych grupach
Konsultacje indywidualne
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
Kontrola obecności na zajęciach - 20% oceny końcowej, dopuszczalne 2 nieobecności
Aktywność na zajęciach w czasie dyskusji - 30% oceny końcowej, aktywność oceniania na końcu każdych zajęć, suma punktów (max. 15) na koniec semestru przeliczana na ocenę
Projekt semestralny - 50% oceny końcowej, tworzony w pięcioosobowych grupach, polegający na przygotowaniu przekazu reklamowego dot. studiowania na UPJPII
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Lektury podstawowe:
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne, Gdańsk 2005.
Kall J., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
Żukowski M. Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla
małych i średnich przedsiębiorstw, Warszawa 2016.
Lektury uzupełniające:
Carnegie D., Jak zdobyć przyjaciół i zjednywać sobie ludzi, Studio Emka 2012.
Wasilewski P., Dwie dekady polskiej reklamy 1990-2010, Agencja Wasilewski, Kraków 2013.
Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, Helion
W cyklu 2023/2024-L:
P. Debczyńska, E. Rollnik-Sadowska, Manipulacja i perswazja w reklamie skierowanej do dzieci i młodzieży, „Akademia Zarządzania”, 5(2) (2021), s. 8-31. |
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: