Tożsamość i wizerunek marki KPW-RB-SM>TożWizMark
Wizerunek firmy lub marki to podstawowy element strategii biznesowej każdego przedsiębiorstwa. Wszystkie działania, jakie wykonuje firma lub organizacja społeczna, gospodarcza w celu komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej powoduje tworzenie takiego wizerunku.
Celem zajęć jest uzyskanie praktycznych widomości w zakresie budowy wizerunku marki oraz kreowania i badania tożsamości marki. Zajęcia w części praktycznej obejmują przygotowanie i prezentację zadań przez studentów dotyczących poszczególnych obszarów tożsamości marki m.in. misję, wizje, strategię, komunikację, odbiorców, dostawców. Ważnym elementem spotkań jest aspekt praktyczny obejmujący prezentację kampanii reklamowych, przykładów operacyjnych, źródeł finansowania.
W cyklu 2022/2023-Z:
Zajęcia obejmują: Ponadto podczas zajęć udostępniane będą filmy i materiały reklamowe w poszczególnych grupach tematycznych |
W cyklu 2024/2025-L:
Zaplanowana tematyka zajęć: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
Słuchacz potrafi krytycznie ocenić tożsamość i wizerunek marki, a także zaprojektować ścieżkę budowania tożsamości marki od podstaw.
Słuchacz posiada wiedzę na temat opisu i interpretacji wypowiedzi reklamowych i wizerunkowych
Kryteria oceniania
Frekwencja na zajęciach, aktywność, prace projektowe
Literatura
Badowska S., Istota i tożsamość marek lokalnych i globalnych, w: „Marketing i Rynek”, nr 8 2014, s. 320-325.
Budzyński W., Public relations. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Warszawa 2017.
Budzyński W., Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.
Cymanow-Sosin K., Perswazyjność w komunikacji wizerunkowej i języku, Kraków 2020.
Cymanow-Sosin K., Lokowanie idei w reklamie, Toruń 2020.
Rychter K. J., Chmielewski Z., Tworzydło D., Tożsamość wizualna, Rzeszów 2012.
W cyklu 2022/2023-Z:
Cymanow-Sosin K., Metafory we współczesnej reklamie, Toruń 2010. |
W cyklu 2024/2025-L:
Szczepański J., Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Gliwice 2019. |
Uwagi
W cyklu 2024/2025-L:
Warunki zaliczenia przedmiotu na najwyższą ocenę: Wybrane zajęcia mogą być przeprowadzone online. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: