Innowacyjność i przedsiębiorczość KPW-SM>InnoPrzed
T_1 Istota przedsiębiorczości, typy innowacji
T_2 E-biznes i innowacje w handlu
T_3 Podejmowanie decyzji w zarządzaniu
T_4 Struktura i cele biznesplanu
T_5 Produkt -klasyfikacja, poziomy, budowanie relacji
T_6 Segmentacja, modele rynku docelowego
T_7 Analiza rynku
T_8 Promocja, budowanie relacji w sieci
T_9 Analiza konkurencji i ograniczeń
T_10 Ustalenie cen i planowanie przychodów ze sprzedaży
T_11 Prawidłowości zachowań konsumenta na rynku, współczesne tendencje w zachowaniach konsumentów -etnocentryzm konsumencki i globalizacja konsumpcji, ruchy ekologiczne
T_12 Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_1 Student zna zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorstwa, a także posiada wiedzę na temat roli przedsiębiorcy.
W_2 Student w pogłębiony sposób zna i rozumie typy innowacji.
W_3 Student posiada wiedzę o zasadach wdrażania innowacji oraz w kreowania nowych produktów i usług.
UMIEJĘTNOŚCI
U_1 Student posiada praktyczną umiejętność wykorzystania metod i technik wdrażania innowacji oraz w kreowaniu nowych produktów i usług.
U_2 Student potrafi dokonywać samodzielnej analizy i oceny strategii rozwoju wybranego przedsiębiorstwa.
U_3 Student potrafi interpretować dane ekonomiczne.
KOMPETENCJE
K_1 Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz współodpowiedzialność za realizowane zadania.
K_2 Student jest otwarty na uczestniczenie w przygotowaniu projektów gospodarczych i społecznych.
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
Wykład z prezentacją multimedialną
Forma i warunki zaliczenia:
Egzamin pisemny
Literatura
Literatura podstawowa:
Targalski J., Przedsiębiorczość i zarządzanie, C.H. Beck, Warszawa 2003
McDonald M., Dunbar I., Segmentacja rynku, przebieg procesu i wykorzystanie wyników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
Clarke S., The Business Plan, Booktango, Bloomington 2013
Literatura uzupełniająca:
Bober T., E-biznes : modele i tendencje, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2021
Bridge S., Hegarty C., Beyond the Business Plan: 10 Principles for New Venture Explorers, Palgrave Macmillan, London 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: