Obraz jako komunikat - kreatywność i interpretacja KPW-SM>ObrazKom
Zajęcia będą podzielone na 6 części które obejmą:
- Komunikacje w projektowaniu
- Proces projektowania
- Layout
-Identyfikacja wizualna
- Branding
- Formaty graficzne
W cyklu 2022/2023-Z:
Zajęcia będą podzielone na 6 części które obejmą: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Student zna podstawowe pojęcia związane z komunikacją wizualną i analizą obrazu.
2. Student potrafi rozróżnić branding od identyfikacji wizualnej.
3. Student potrafi dokonać analizy formalnej obrazu.
4. Student rozumie relację pomiędzy poszczególnymi elementami tworzenia obrazu.
5. Student analizuje i interpretuje obraz w kontekście kulturowym, historycznym i w odniesieniu do konwencji artystycznych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć polega na poprawnym wykonaniu testu z zamkniętymi odpowiedziami.
Literatura
Bergstrom B., Komunikacja wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009
Dębowski P., J. Mrowczyk, Widzieć/Wiedzieć. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie, Karakter, Kraków 2015
Elam K., Geometria w projektowaniu. Studia z proporcji i kompozycji, d2d, Kraków 2019
Frutiger A., Człowiek i jego znaki, d2d, Kraków 2015
Gonzalez-Miranda E., Quindós T., Projektowanie ikon i piktogramów, d2d, Kraków 2016
Kolesar Z., Mrowczyk J., Historia projektowania graficznego, Krakter, 2018
Lenk K., Satalecka E., Podaj dalej. Dizajn, nauczanie, życie, Karakter, Kraków 2018
Munari B., Dizajn i sztuka, d2d, Kraków 2014
W cyklu 2022/2023-Z:
Bergstrom B., Komunikacja wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: