Wizualizacja wyników analiz rynkowych KPW-SM>WizuAnali
Zakres tematów:
1. Wprowadzenie do wizualizacji danych rynkowych.
2. Przegląd narzędzi do wizualizacji i analizy danych.
3. Neuroestetyka wizualizacji danych – jak projektować czytelne i przekonujące wykresy?
4. Skuteczna infografika – zasady projektowania wizualnych treści analitycznych.
5. Zaawansowane metody wizualizacji danych liczbowych – od wykresów do interaktywnych raportów.
6. Sztuka skutecznych raportów i profesjonalnych prezentacji biznesowych.
7. Tworzenie analizy rynkowej przez storylelling. Narracja wizualna.
8. Krytyczna analiza danych: weryfikacja, jakość i interpretacja.
9. Analiza danych pod lupą: jak identyfikować i eliminować błędy w raportach.
10. Strategiczne pozyskiwanie danych: infobrokering w analizie rynku.
11. Inteligencja rynkowa i biały wywiad (OSINT) – źródła, narzędzia i zastosowanie.
12. Etyka i legalność białego wywiadu – zasady, regulacje i odpowiedzialne praktyki
13. Gościnny wykład Patrycji Hrabiec-Hojdy (ekspertki OSINT, współautorki „Google Hacking”)
14. Wizualizacja trendów i prognoz rynkowych – jak przedstawiać dane dynamiczne?
15. Prezentacja projektów zaliczeniowych.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunki Zaliczenia
- Projekt zaliczeniowy (realizowany w 3-osobowych grupach) na wskazane tematy.
- Aktywność na zajęciach – uczestnictwo w dyskusjach, analiza przypadków, zadania praktyczne.
- Ocena końcowa będzie składać się z oceny projektu oraz aktywności na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: