Zachowania konsumenckie i relacje z klientem (I rok) KPW-SM>ZachKon
Celem zajęć jest przedstawienie studentom zagadnień z zakresu problematyki związanej z uwarunkowaniami rozwoju rynku oraz kierunkami zmian w zachowaniach konsumentów, a także sposobów wykorzystania zdobytej wiedzy w kształtowaniu strategii marketingowej (sprzedażowej) przedsiębiorstw w relacjach z klientami. Podczas zajęć słuchacze zapoznani zostaną z zagadnieniami dotyczącymi: istoty funkcjonowania mechanizmu rynkowego, w tym szczególnie z jego rolą i znaczeniem dla systemu gospodarki wolnorynkowej, istotą i znaczeniem teorii zachowań konsumentów, wpływem konsumentów na strategię marketingową przedsiębiorstwa, wpływem marketingu na zachowania konsumentów, wpływem tożsamości konsumenta na jego zachowania na rynku, wpływem osobowości i stylem życia na zachowania rynkowe konsumentów, procesem podejmowania decyzji konsumenckich i procesem zakupu, wpływem otoczenia społecznego, przyczyny zakupów i wpływem sytuacji na zachowania konsumenckie na rynku, postrzeganiem jakości produktu, wpływem subkultury na zachowania rynkowe konsumentów, trendów konsumenckich. Celem zajęć jest także przedstawienie studentom możliwie szerokiego spojrzenia na zagadnienia dotyczące budowania relacji z klientami, począwszy od genezy koncepcji marketingu relacji oraz zarządzania relacjami z klientami, poprzez dyskusję na temat natury relacji firma – klient, etapy cyklu życia relacji, czynniki kształtujące siłę relacji, po praktyczne aspekty efektywnego zarządzania relacjami z klientami.
W cyklu 2024/2025-Z:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi zachowań konsumenckich oraz budowania relacji z klientem w kontekście dynamicznych zmian na rynku. W ramach zajęć omówione zostaną definicje konsumenta i klienta z perspektywy różnych dyscyplin, procesy decyzyjne oraz wpływ globalnych trendów, takich jak digitalizacja, e-commerce i zmieniające się modele konsumpcji. Szczególną uwagę poświęcono nowym zjawiskom, takim jak efekt ROPO, dekonsumpcja, ekokonsumpcja oraz innowacje społeczne w konsumpcji. Studenci poznają również znaczenie customer experience, marketingu relacji oraz psychologicznych i behawioralnych aspektów lojalności klienta. Przedmiot kładzie nacisk na praktyczne zastosowanie wiedzy w obszarach komunikacji z klientem, zarządzania relacjami (CRM) oraz budowania strategii lojalnościowych w wielokanałowym środowisku rynkowym. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2025/2026-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: |
Efekty kształcenia
D2aK_W09, D2aK_W10, D2aK_W11, D2aK_U02, D2aK_U06, D2aK_U12, D2aK_K09, D2aK_K10, D2aK_K12
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej (test jednokrotnego wyboru). Kryterium ocen obejmuje: dostateczny (50-60% punktów), ponad dostateczny (60-70%), dobry (70-80%), ponad dobry (80-90%), bardzo dobry (90-100%).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
1. Krugman P., Wells R. (2020). Mikroekonomia. Warszawa: PWN.
2. Krugman P., Wells R. (2020). Makroekonomia. Warszawa: PWN.
3. Kenzelmann P. (2008). Kształtowanie dobrych relacji z klientami. Jak przekonać i zatrzymać klientów firmy. Warszawa: BC Edukacja.
4. Rehulka P., Bures I. (2006). 10 zasad budowania trwałych relacji z klientem. Warszawa: HELION.
5. Dyche J. (2008). CRM Relacje z klientami. Warszawa: HELION.
6. Tesławski M. (2016). Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem. Warszawa: Onepress.
7. Kierzkowska P. (2007). E-biznes. Relacje z klientem. Warszawa: HELION.
8. Bartosik-Purgat M. (red.) (2021). Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe. Warszawa: PWN.
9. Burlita A. (2020). Zachowania konsumentów. Wybrane problemy. Warszawa: PWE.
W cyklu 2024/2025-Z:
1. Kenzelmann P. (2008). Kształtowanie dobrych relacji z klientami. Jak przekonać i zatrzymać klientów firmy. Warszawa: BC Edukacja. |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
Bilans nakładu pracy studenta: - uczestnictwo w ćwiczeniach: 30 godzin. |
W cyklu 2023/2024-Z:
Bilans nakładu pracy studenta: - uczestnictwo w ćwiczeniach: 30 godzin. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: