"Nazwa przedmiotu:
EMISJA GŁOSU (Voice emission)" "Kod przedmiotu:
---"
"Nazwa jednostki prowadzącej przedmiot:
Międzyuczelniany Instytut Muzyki Kościelnej" "Rok akademicki
2022/2023"
"Nazwa kierunku:
Muzyka kościelna"
"Forma i poziom studiów:
stacjonarne I st." "Profil kształcenia:
ogólnoakademicki" "Status przedmiotu:
obowiązkowy"
Specjalność: "Rok / semestr:
r. III sem. L"
"Języki nauczania przedmiotu:
polski" "Forma zajęć:
Ćwiczenia indywidualne realizowane bezpośrednio i/lub, ze względu na ograniczenia wynikające z występowania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 on-line lub hybrydowo" "Wymiar zajęć:
15 godzin"
Koordynator przedmiotu mgr Marcin Wasilewski-Kruk
Prowadzący zajęcia st. wykł. Klaudia Romek, mgr Ludmiła Staroń; mgr Marcin Wasilewski-Kruk
Cele przedmiotu Celem zajęć z emisji głosu jest poprawne i świadome posługiwanie się głosem w mowie oraz podczas śpiewu utworów o przeciętnym poziomie trudności.
Wymagania wstępne Zaliczenie piątego semestru studiów licencjackich
Kod efektu EFEKTY UCZENIA SIĘ Kierunkowy efekt kształcenia
Wiedza (W) "
Ew_ 1
Ew_ 2
" "W wyniku przeprowadzanych zajęć student:
zna melodie i tekst słowny pierwszej zwrotki przynajmniej pięciu pieśni wielkanocnych,
potrafi logicznie zinterpretować arię oratoryjno-kantatową, mając na względzie jej miejsce w całym utworze." "
M1aK_W02
M1aK_W04
"
Umiejętności (U) "
Eu_ 1
Eu_ 2" "W wyniku przeprowadzanych zajęć student:
potrafi śpiewać mezza voce oraz lekko tzw. "góry",
posiada umiejętność śpiewu religijnych pieśni artystycznych." "
M1aK_U01
M1aK_U08"
Kompetencje społeczne (K) "
Ek_ 1" "W wyniku przeprowadzanych zajęć student:
potrafi oceniać prawidłowość wykonań własnych i kolegów oraz koleżanek." "
M1aK_K03
M1aK_K04"
TREŚCI PROGRAMOWE / KSZTAŁCENIA
"Artystyczna pieśń religijna w języku polskim
Aria oratoryjno-kantatowa
Credo III gregoriańskie
3 wybrane pieśni kościelne na okres wielkanocny z własnym akompaniamentem" "T_1
T_2
T_3
T_4"
Metody kształcenia "Ćwiczenia praktyczne ucznia.
Towarzyszące ćwiczeniom pouczenia i wyjaśnienia pedagoga.
Praktyczne pokazy przeprowadzane przez pedagoga (za: W. Bregy, Elementy techniki wokalnej, Kraków 1974).
Praca własna studenta." "M_1
M_2
M_3
M_4"
Metody weryfikacji efektów kształcenia wymagania końcowe – zaliczenie roku, forma oceny
Prezentacja przed pedagogiem prowadzącym wybranych utworów wokalnych a’cappella oraz z akompaniamentem własnym i cudzym lub ze względu na ograniczenia wynikające z występowania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 wyłącznie a’capella. W_1
Forma i warunki zaliczenia "Trzy nieobecności nieusprawiedliwione decydują o niezaliczeniu semestru.
Materiał obowiązujący na egzaminie stanowi:
1. Artystyczna pieśń religijna w języku polskim (na pamięć)
2. Aria oratoryjna (na pamięć)
Pedagog prowadzący może zrezygnować z powyższej pozycji podczas realizacji egzaminu
w formie on-line
3. Credo III gregoriańskie (z nut) - fragment wybrany przez pedagoga
4. 1 wybrana pieśni kościelna na okres wielkanocny z własnym akompaniamentem (pierwsza zwrotka na pamięć).
Ze względu na ograniczenia wynikające z występowania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 prezentacja przed pedagogiem prowadzącym wybranych utworów wokalnych może odbyć się on-line.
Student jest zobowiązany uczestniczyć w co najmniej połowie zajęć w ciągu semestru. Na dwa miesiące przed egzaminem student jest zobowiązany do opanowania zadanego materiału na pamięć
oraz potrafi tłumaczyć literalnie teksty w obcych językach. Brak opanowania i zrozumienia zadanego materiału na miesiąc przed egzaminem może skutkować niedopuszczeniem studenta do egzaminu semestralnego.
Najwyższą ocenę na egzaminie semestralnym może uzyskać student wyróżniający się kreacją artystyczną przygotowywanych utworów przy uzyskaniu w stopniu zadowalającym założonych efektów kształcenia."