Harmonia modalna MK-SL>Harmod-2
Zapoznanie studenta z szeroko rozumianym zagadnieniem modalności: znajomością skal kościelnych, umiejętnością ich rozpoznawania, transponowania; tworzenia na ich podstawie tzw. „śpiewów stałych” (cantus firmus); zapoznanie z techniką fauxbourdon; zapoznanie z prawidłami kontrapunktu staroklasycznego. Zdobyte wiadomości mają przybliżyć studentowi sposób myślenia o muzyce wielogłosowej przed powstaniem systemu funkcyjnego dur-moll
W cyklu 2022/2023-L:
Zapoznanie studenta z szeroko rozumianym zagadnieniem modalności: znajomością skal kościelnych, umiejętnością ich rozpoznawania, transponowania; tworzenia na ich podstawie tzw. „śpiewów stałych” (cantus firmus); zapoznanie z techniką fauxbourdon; zapoznanie z prawidłami kontrapunktu staroklasycznego. Zdobyte wiadomości mają przybliżyć studentowi sposób myślenia o muzyce wielogłosowej przed powstaniem systemu funkcyjnego dur-moll. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Literatura podstawowa:
H. Feicht, Polifonia renesansu
Literatura uzupełniająca:
Ks. W. I. Lewkowicz – Harmonia gregoriańska
Śpiewnik Wawelski tom. IV (wybrane pieśni modalne)
W cyklu 2022/2023-L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: