Harmonia praktyczna MKP-SL>Harpra-1
Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie harmonii funkcyjnej systemu dur-moll (diatonika)
i umiejętności jej praktycznego zastosowania w analizie, opracowaniach muzycznych
i improwizacjach:
- przygotowanie do samodzielnego harmonizowania melodii,
- kształcenie umiejętności analizy zjawisk harmonicznych,
- pobudzanie wyobraźni twórczej w zakresie realizowanych zadań
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- ma podstawową wiedzę dotyczącą teorii systemu funkcyjnego, zna podstawową terminologię dotyczącą harmoniki funkcyjnej oraz metodologię z nią związaną,
- definiuje elementy dzieła muzycznego takie jak harmonia i rytm oraz rozumie ich wzajemne relacje.
UMIEJĘTNOŚCI:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- tworzy i realizuje własne koncepcje artystyczne oparte na systemie funkcyjnym dur-moll oraz dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia,
- posiada podstawowe umiejętności w zakresie harmonicznej interpretacji utworów reprezentujących różne style muzyczne.
KOMPETENCJE:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie zagadnień związanych z harmonią.
Kryteria oceniania
Ocena pracy studentów w ciągu semestru na podstawie:
- zdobytych umiejętności – kolokwium z zakresu przerobionego materiału,
- realizacji zadanego materiału do pracy indywidualnej,
- frekwencji.
Ocena stanowi średnią arytmetyczną z konkurencji realizowanych w trakcie semestru.
Literatura
Frączkiewicz A., Fieldorf M., Zasady modulacji, Kraków 1979.
Targosz J., Podstawy harmonii funkcyjnej, Kraków 1993.
Sikorski K., Harmonia, cz. I, II, III, Kraków 1979.
Literatura dodatkowa:
Wesołowski F., Materiały do ćwiczeń harmonicznych, Kraków 1978.
Wesołowski F., Nauka harmonii, Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 1991.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: