Harmonia praktyczna MKP-SL>Harpra-1
Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie harmonii funkcyjnej systemu dur-moll (diatonika)
i umiejętności jej praktycznego zastosowania w analizie, opracowaniach muzycznych
i improwizacjach:
- przygotowanie do samodzielnego harmonizowania melodii,
- kształcenie umiejętności analizy zjawisk harmonicznych,
- pobudzanie wyobraźni twórczej w zakresie realizowanych zadań
W cyklu 2024/2025-Z:
Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie harmonii funkcyjnej systemu dur-moll (diatonika) |
W cyklu 2025/2026-Z:
Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie harmonii funkcyjnej systemu dur-moll (diatonika) |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- ma podstawową wiedzę dotyczącą teorii systemu funkcyjnego, zna podstawową terminologię dotyczącą harmoniki funkcyjnej oraz metodologię z nią związaną,
- definiuje elementy dzieła muzycznego takie jak harmonia i rytm oraz rozumie ich wzajemne relacje.
UMIEJĘTNOŚCI:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- tworzy i realizuje własne koncepcje artystyczne oparte na systemie funkcyjnym dur-moll oraz dysponuje umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia,
- posiada podstawowe umiejętności w zakresie harmonicznej interpretacji utworów reprezentujących różne style muzyczne.
KOMPETENCJE:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie zagadnień związanych z harmonią.
Kryteria oceniania
Ocena pracy studentów w ciągu semestru na podstawie:
- zdobytych umiejętności – kolokwium z zakresu przerobionego materiału,
- realizacji zadanego materiału do pracy indywidualnej,
- frekwencji.
Ocena stanowi średnią arytmetyczną z konkurencji realizowanych w trakcie semestru.
Literatura
Frączkiewicz A., Fieldorf M., Zasady modulacji, Kraków 1979.
Targosz J., Podstawy harmonii funkcyjnej, Kraków 1993.
Güldenstein G., Melodien zum Harmonisieren, Herausgegeben vom Schweizerischen Musikpadagogischen Verband, Basel
Sikorski K., Harmonia, cz. I, II, III, Kraków 1979.
Literatura dodatkowa:
Wesołowski F., Materiały do ćwiczeń harmonicznych, Kraków 1978.
Wesołowski F., Nauka harmonii, Akademia Muzyczna w Łodzi, Łódź 1991.
Ledbetter David, Continuo Playing According to Handel: His Figured Bass Exercises, Oxford: Clarendon University Press, 1990.
Holtmeier, Ludwig, Johannes Menke, and Felix Diergarten, Solfeggi, Bassi e Fughe: Georg Friedrich Händels Übungen zur Satzlehre. Praxis und Teorie des Partimentospiels, vol. 2. Wilhelmshaven: Noetzel, 2008.
W cyklu 2024/2025-Z:
Frączkiewicz A., Fieldorf M., Zasady modulacji, Kraków 1979. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: