Kształcenie słuchu MKP-SL>Kszsłu-2
Rozwijanie wyobraźni i pamięci muzycznej; doskonalenie sprawności
nutowego utworu w jego warstwie melodycznej, harmonicznej i rytmicznej
analizy, interpretacji i zapisu wielorakich zjawisk dźwiękowych.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
definiuje elementy dzieła muzycznego takie jak rytm, melodia, harmonia oraz rozumie ich
wzajemne relacje,
charakteryzuje powiązania i zależności pomiędzy kształceniem predyspozycji słuchowych
a innymi praktycznymi elementami studiowania na kierunku muzyka kościelna.
UMIEJĘTNOŚCI:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
opanował efektywne techniki ćwiczenia słuchu, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną
pracę,
jest biegły w zakresie słuchowego rozpoznawania materiału muzycznego, zapamiętywania go
i operowania nim.
KOMPETENCJE:
W wyniku przeprowadzonych zajęć student:
rozumie potrzebę kształcenia predyspozycji słuchowych przez całe życie.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
1. Systematyczny trening podczas ćwiczeń obejmujący
2. Praca indywidualna studenta – samodzielne
Metody i kryteria oceniania:
1. Ciągłe ocenianie pracy studenta (jego rozwoju
2. Ocena dyktand słuchowo-pamięciowych.
Literatura
Literatura podstawowa:
Bach J.S., Inwencje dwugłosowe (Biblioteka AM, Kraków, Wojewódzka Biblioteka Publiczna,
Kraków).
Bach J.S., Das Wolhtemperierte Klavier, t. I i II (Biblioteka AM, Kraków, Wojewódzka Biblioteka
Publiczna, Kraków).
Wacholc M., Solfeż dwugłosowy. Ćwiczenia do czytania nut głosem, cz. I, Warszawa 2015 (Biblioteka
AM, Kraków, Wojewódzka Biblioteka Publiczna, Kraków).
Literatura dodatkowa:
Kowalska-Pińczak A., Kształcenie słuchu linearnego od tonalności do
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: