Paleografia muzyczna ML-POD>Palmuz-ćw1
Kurs obejmuje dzieje notacji chorałowych od X do XVI wieku. W części praktycznej ćwiczone są umiejętności rozpozna-wania, odczytywania, oraz transkrbowania regionalnych typów notacji.
Zakres tematów:
1. Geneza notacji muzycznej
2. Notacje cheironomiczne
3. Rozwój i zróżnicowanie notacji diastematycznych od XI do XIII w.
4. Notacja kwadratowa
5. Notacje środkowoeuropejskie.
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
MLPK_W01 zna podstawowy repertuar związany ze studiowaniem na stu-diach podyplomowych z monodii liturgicznej P7S_WG
MLPK _W04 posiada wiedzę na temat liturgiki, kodykologii, paleografii łaciń-skiej i muzycznej, modalności gregoriańskiej i umie ją zastoso-wać przy rozczytywaniu rękopisów P7S_WG
MLPK _K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie P7S_KR
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
Wykład z elementami konwersatoryjnymi
Metody i kryteria oceniania:
praca zaliczeniowa (transkrypcja z wybranych notacji)
Literatura
David Hiley, Chorał kościoła zachodniego, Kraków 2019
Notae musicae artis. notacja muzyczna w źródłach polskich XI–XVI wieku, red. E. Witkowska-Zaremba, Kraków 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: