Komunikacja w mediacji NOR-MR-SL>KwM-c
1. Podstawy komunikacji interpersonalnej.
2. Zasady i techniki komunikacji.
3. Komunikacja oparta na zasadach bez przemocy.
4. Podstawy prowadzenia komunikacji w sytuacji konfliktu.
5. Rozmowa a dialog.
6. Budowanie zrozumienia stron uczestniczących w mediacji.
W cyklu 2024/2025-Z:
1. Podstawy komunikacji interpersonalnej. |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę o zasadach i technikach komunikacji, które mają zastosowanie w prowadzeniu procesów mediacji.
Student potrafi skutecznie zastosować techniki komunikacji prowadzące do budowania porozumienia.
Student nabył kompetencje prowadzenia mediacji.
Kryteria oceniania
Metody i narzędzia dydaktyczne:
1. Wykład konwersatoryjny
2. Dyskusja dydaktyczna
3. Praca własna studenta
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
1. Obecność na zajęciach.
2. Aktywność na zajęciach.
Ocena ostateczna (z efektów kształcenia):
Zaliczenie po spełnieniu warunku obecności i aktywności.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Larsson, L. (2009). Porozumienie bez przemocy w mediacjach. Warszawa: Wyd. Czarna Owca.
2. Leu, L. (2016). Ćwiczenia uzupełniające do Porozumienia bez przemocy (NVC). Warszawa: Wyd. Czarna Owca.
3. Rosenberg, M.B. (2003). Porozumienie Bez Przemocy: Język Serca. Warszawa: Jacek Santorski.
4. Rosenberg, M.B. (2008). Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy. Wyd. Czarna Owca.
5. Wojtanowicz K., Pękala M. (2023), Wsparcie mediacyjne w sytuacjach kryzysowych – aspekt komunikacji interpersonalnej, w: Interwencja kryzysowa – implikacje badawcze i praktyczne, K. Wojtanowicz, M. Duda, J. Bursová (red.), Wydawnictwo
Literatura uzupełniająca:
1. Stewart, J. (2014). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: