Biomedyczne podstawy małżeństwa z elementami seksuologii NOR-SL>Biopod-w
Rozwój osobniczy człowieka od poczęcia do śmierci: podstawowe pojęcia
2. Rozwój wybranych struktur i funkcji organizmu
3. Biologiczne podłoże funkcjonowania człowieka
4. Rytmy biologiczne
5. Pojęcie zdrowia i choroby
6. Wychowanie w kontekście rozwoju
W cyklu 2022/2023-Z:
W trakcie zajęć zostanie przeanalizowany rozwój psychoseksualny na różnych etapach życia: dzieciństwo, okres dojrzewania, wczesna, średnia oraz późna dorosłość w kontekście budowania stabilnego związku małżeńskiego. Zaprezentowana będzie ewolucja instytucji małżeństwa i omówione alternatywne formy związków. |
W cyklu 2023/2024-Z:
W trakcie zajęć zostanie przeanalizowany rozwój psychoseksualny na różnych etapach życia: dzieciństwo, okres dojrzewania, wczesna, średnia oraz późna dorosłość w kontekście budowania stabilnego związku małżeńskiego. Zaprezentowana będzie ewolucja instytucji małżeństwa i omówione alternatywne formy związków. |
W cyklu 2024/2025-Z:
W trakcie zajęć zostanie przeanalizowany rozwój psychoseksualny na różnych etapach życia: dzieciństwo, okres dojrzewania, wczesna, średnia oraz późna dorosłość w kontekście budowania stabilnego związku małżeńskiego. Zaprezentowana będzie ewolucja instytucji małżeństwa i omówione alternatywne formy związków. |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
1. Student zna wybrane koncepcje biologicznego rozwoju człowieka.
2. Student ma wiedzę z zakresu struktur i funkcji ludzkiego organizmu.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Student obserwuje i interpretuje zjawiska związane z rozwojem biologicznym człowieka.
2. Student analizuje sytuacje zdrowia i choroby z perspektywy biologicznej.
KOMPETENCJE:
1. Student ma świadomość biologicznych aspektów funkcjonowania człowieka
2. Student uwzględnia fazy rozwoju człowieka w różnych sytuacjach społecznych
Metody i narzędzia dydaktyczne:
1. Wykład problemowy
2. Prezentacja multimedialna
3. Praca indywidualna i grupowa
4. Omówienie tematu
5. Analiza przypadku
Kryteria oceniania
1. Kolokwium pisemne sprawdzające
2. Zaliczenie pisemne
3. Przygotowanie prezentacji
Literatura
Lektury podstawowe:
1. Doleżych B., Łaszczyca P. (red.), Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008.
2. Jaczewski A. (red.), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2005.
3. Kalat, Biologiczne podstawy psychologii, PWN, Warszawa 2020.
Lektury uzupełniające:
1. Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K., Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2010, 2012.
2. Woynarowska B. (red.), Edukacja zdrowotna, PWN, Warszawa 2017.
W cyklu 2022/2023-Z:
B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka |
W cyklu 2023/2024-Z:
B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka |
W cyklu 2024/2025-Z:
B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: