Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne NOR-SL>Popsyped-w
Tematy prowadzonych zajęć:
1. Ogólna problematyka różnych rodzajów wsparcia psychologicznego i pedagogicznego.
2. Psychospołeczne uwarunkowania zasobów i trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych.
3. Cechy i narzędzia poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego.
4. Komunikacja w poradnictwie psychologiczno–pedagogicznym
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/2025-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
1. Student rozumie podstawową problematykę pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
2. Student zna narzędzia służące prowadzeniu rozmowy wspierającej.
3. Student posiada praktyczne umiejętności prowadzenia rozmowy w ramach wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Kryteria oceniania
Przygotowanie praktycznej pracy zaliczeniowej w formie rozmowy.
Literatura
1. Cz. Czubała, S. Kluczyńska, Poradnictwo psychologiczne, PWN, Warszawa 2015.
2. I. Heszen-Celińska, H. Sęk, Psychologia zdrowia, PWN, Warszawa 2020.
3. L. Cierpiałkowska, Psychologia kliniczna, PWN, Warszawa 2016.
4. F. Jalics, Towarzyszenie duchowe, WAM, Kraków 2017.
5. M. Seligman, E. Walker, D. Rosenhan, Psychopatologia, tł. J. Gilewicz, ZYSK i S-KA, Poznań 2017.
6. J. Strelau, Psychologia różnic indywidualnych, Scholar, Warszawa 2022.
7. E. Sujak, ABC komunikacji, WAM, Kraków 2006.
W cyklu 2022/2023-L:
1. Cz. Czubała, S. Kluczyńska, Poradnictwo psychologiczne, PWN, Warszawa 2015. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: