Seminarium licencjackie z historii sztuki bizantyńskiej ODK-SHS-SL>Semlic4-6
Omówienie problematyki badawczej związanej z zaaprobowanymi przez prowadzącego tematami.
Zapoznanie z metodologią badawczą i zasadami redagowania prac.
Praca nad tekstami źródłowymi i ich krytyka.
Referowanie kolejnych fragmentów prac licencjackich i dyskusja nad nimi.
Przygotowanie pracy licencjackiej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi poprawnie posługiwać się aparatem naukowym historyka sztuki i wykorzystać umiejętności nabyte w trakcie studiów.
Student posiada wiedzę na temat współczesnych metod badawczych.
Student nabywa umiejętności przeprowadzenia samodzielnie analizy i krytycznej oceny wybranej problematyki.
Student potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe.
Student nabywa umiejętności przygotowania wystąpień ustnych i pisemnych.
Kryteria oceniania
Ocena na postawie aktywności na zajęciach i merytorycznych oraz formalnych walorów przygotowanej samodzielnie pracy licencjackiej.
Literatura
Curcic S., Architecture in the Balkans. From Diocletian to Suleyman the Magnificent, c. 300-1550, Yale 2010.
Brubaker L., Haldon J., Byzantium in the Iconoclast Era, c. 680-850: A History, Cambridge 2011.
Fourlas B., Die Mosaiken der Acheiropoietos-Basilika in Thessaloniki (Millennium-Studien 35), t. 1-2, Göttingen 2012.
Khrushkova L. G., Geschichte der Christlichen Archäologie in Russland vom 18. bis ins 20. Jahrhundert, "Römische Quartalschrift für christliche Altertumskunde und Kirchengeschichte", 106 (2011) s. 229–252;
07 (2012) s. 74–119; 108 (2013), s. 254-287.
Grotowski P., The Crisis in Byzantine Art History - some remarks on the state-of-the-art in the academic discipline, [w:] "Христианский Восток", 8 (XIV). Новая серия. СПб 2015.
Marsengill K., Portraits and icons. Between reality and spirituality in Byzantine art (Studies in Byzantine History and Civilization 5), Turnhout 2013.
Lektury uzupełniające:
Szczegółowa bibliografia jest dobierana do problematyki poszczególnych prac licencjackich, a jej dobór stanowi część samodzielnej pracy studenta. Opracowania naukowe i teksty źródłowe podawane są przez prowadzącego w trakcie zajęć w zależności od tematu dyskusji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: