Cele kształcenia:
Rozwijanie wszystkich pięciu obszarów kompetencji językowej:
1. Wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów:
a) człowiek: pozdrowienie, powitanie, pożegnanie; przedstawianie siebie i nawiązanie rozmowy;
b) społeczeństwo: opis rodziny; pytanie o wiek; pytanie o zawód, miejsce pracy; zwyczaje rodzinne w społeczeństwach hiszpańskojęzycznych;
c) dom: przedmioty w salonie, w sali lekcyjnej oraz ich położenie; wyrażanie posiadania (zaimki dzierżawcze)
d) kultura: język hiszpański na świecie, narodowości, kraje i ich stolice; znane postaci z kręgu kultur hiszpańskojęzycznych;
e) podróże: najbardziej znane miejsca w krajach hiszpańskojęzycznych;
f) komunikacja: określanie czasu, pytanie o godzinę; numer telefonu. użycie zwrotów formalnych i nieformalnych w krajach hiszpańskojęzycznych;
2. Recepcji – rozumienia bardzo prostych, krótkich wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli i wyraźnie) w zakresie ww. tematów;
3. Produkcji – tworzenia bardzo prostych, krótkich i zrozumiałych wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie ww. tematów;
4. Interakcji – prowadzenia bardzo prostej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów;
5. Mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.