W cyklu 2024/2025-Z:
1. Komunikacja i sprawności językowe: Przedstawianie się, powitania, pożegnania, pytanie o samopoczucie, zwroty grzecznościowe, udzielanie informacji o sobie, pytanie o informacje i udzielanie odpowiedzi. Pytanie o cenę. Wyrażanie swoich gustów i upodobań (cz.1), mówienie o swoich zainteresowaniach i marzeniach. Prosty opis miasta i dzielnicy, nazywanie i lokalizacja obiektów w mieście, pytanie i wskazywanie drogi. Rezerwowanie noclegu. Mówienie o swoich zajęciach w czasie wolnym (cz.1). 2. Gramatyka: Czasowniki w czasie teraźniejszym: regularne (I gr.) czasownik zwrotny s’appeler oraz nieregularne: être, avoir, prendre, aller, venir. Przymiotniki wyrażające narodowość (tworzenie r. żeńskiego). Rodzajnik określony i nieokreślony. Zaimek przymiotny dzierżawczy (wybrane formy). Zaimek przymiotny wskazujący. Przeczenie ne … pas, pytania zamknięte z est-ce que, słowa pytające: quel(les), pourquoi/parce que. Przyimki przed nazwami miast i państw. Przyimki wyrażające lokalizację + rodzajnik ściągnięty. 3. Słownictwo: Alfabet francuski. Nazwy języków, narodowości, nazwy państw. Liczebniki główne 0-100. Pory dnia, dni tygodnia, nazwy miesięcy. Formułki powitania i pożegnania w kontaktach formalnych i nieformalnych. Słownictwo związane z przedstawianiem się, zawieraniem znajomości i wyrażaniem upodobań. Obiekty w mieście i okoliczniki miejsca. Terminy związane z zakwaterowaniem i wskazywaniem drogi, strony świata, środki transportu Wyrażenia grzecznościowe. 4. Fonetyka: Alfabet i literowanie Akcent i intonacja zdań oznajmujących i pytających, Rozróżnianie dźwięków [y]/[u] oraz [s]/[z], oraz e niemego i otwartego. Wymowa liczebników i ich połączenie z rzeczownikami, zjawisko „liaison” (połączeń międzywyrazowych – cz.1)
|
W cyklu 2025/2026-Z:
1. Komunikacja i sprawności językowe: Przedstawianie się, powitania, pożegnania, pytanie o samopoczucie, zwroty grzecznościowe, udzielanie informacji o sobie, pytanie o informacje i udzielanie odpowiedzi. Pytanie o cenę. Wyrażanie swoich gustów i upodobań (cz.1), mówienie o swoich zainteresowaniach i marzeniach. Prosty opis miasta i dzielnicy, nazywanie i lokalizacja obiektów w mieście, pytanie i wskazywanie drogi. Rezerwowanie noclegu. Mówienie o swoich zajęciach w czasie wolnym (cz.1). 2. Gramatyka: Czasowniki w czasie teraźniejszym: regularne (I gr.) czasownik zwrotny s’appeler oraz nieregularne: être, avoir, prendre, aller, venir. Przymiotniki wyrażające narodowość (tworzenie r. żeńskiego). Rodzajnik określony i nieokreślony. Zaimek przymiotny dzierżawczy (wybrane formy). Zaimek przymiotny wskazujący. Przeczenie ne … pas, pytania zamknięte z est-ce que, słowa pytające: quel(les), pourquoi/parce que. Przyimki przed nazwami miast i państw. Przyimki wyrażające lokalizację + rodzajnik ściągnięty. 3. Słownictwo: Alfabet francuski. Nazwy języków, narodowości, nazwy państw. Liczebniki główne 0-100. Pory dnia, dni tygodnia, nazwy miesięcy. Formułki powitania i pożegnania w kontaktach formalnych i nieformalnych. Słownictwo związane z przedstawianiem się, zawieraniem znajomości i wyrażaniem upodobań. Obiekty w mieście i okoliczniki miejsca. Terminy związane z zakwaterowaniem i wskazywaniem drogi, strony świata, środki transportu Wyrażenia grzecznościowe. 4. Fonetyka: Alfabet i literowanie Akcent i intonacja zdań oznajmujących i pytających, Rozróżnianie dźwięków [y]/[u] oraz [s]/[z], oraz e niemego i otwartego. Wymowa liczebników i ich połączenie z rzeczownikami, zjawisko „liaison” (połączeń międzywyrazowych – cz.1)
|