Treści kształcenia:
1. Komunikacja i sprawności językowe:
Mówienie o sobie, swoich preferencjach, gustach i zainteresowaniach oraz zajęciach w czasie wolnym.
Charakteryzowanie i opis wyglądu zewnętrznego osoby.
Proponowanie wyjścia – akceptowanie i odmawianie, ustalanie terminu spotkania, zapraszanie.
Mówienie o czynnościach i zwyczajach codziennych i planie codziennych zajęć.
Mówienie o swojej rodzinie.
Pytanie o samopoczucie i zdrowie, mówienie o problemach zdrowotnych.
2. Gramatyka:
Zaimki przymiotne dzierżawcze - c. d.
Rekcja czasowników oznaczających gusty i upodobania: aimer, adorer, détester + rzeczownik lub bezokolicznik.
Wprowadzenie czasowników regularnych grupy II i utrwalenie grupy I.
Odmiana kilku czasowników nieregularnych gr. III w czasie teraźniejszym : faire (robić) i aller (iść, jechać) + rodzajnik ściągnięty oraz czasowników pouvoir (móc), vouloir (chcieć) i devoir (musieć) oraz dire (powiedzieć), lire (czytać), écrire (pisać).
Rodzaj męski i żeński rzeczowników oznaczających zawody - c.d.
Rodzaj męski i żeński przymiotników.
Zaimki osobowe akcentowane.
Zaimek osobowy ”on” w funkcji ”nous”.
Tryb rozkazujący – wprowadzenie
Odmiana czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym.
Wyrażenia czasowe w czasie teraźniejszym.
Zadawanie pytań - cz.1
Wyrażenie avoir mal à + części ciała
3. Słownictwo:
Zawody, nazwy czynności i zajęć w czasie wolnym, dyscypliny sportowe.
Cechy charakteru i wygląd zewnętrzny.
Godziny i wyrażenia czasowe – chronologia zdarzeń i częstotliwość.
Nazwy członków rodziny.
Wyrażenie „avoir mal à” (boli mnie) + części ciała.
4. Fonetyka:
Różnice w wymowie rzeczowników i przymiotników w rodz. męskim i żeńskim.
Samogłoski nosowe – wprowadzenie oraz rozróżnianie ich od odpowiadających im samogłosek ustnych.
Rozróżnienie dźwięków [ø] i [oe].
Zjawisko „liaison” – połączeń międzywyrazowych w wyrażaniu godzin oraz z zaimkami przymiotnymi dzierżawczymi.
Dźwięk „e nieme” oraz odróżnienie dźwięków „e otwarte” i „e zamknięte”.
Intonacja zdań pytających.