Język angielski OGO-MW-ANG-2-ZO
POZIOM B1.2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej B1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
POZIOM B2.2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej B2 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
POZIOM C1.2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej C1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
W cyklu 2022/2023-L:
B1.2 Treści kształcenia: · doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie B1 · doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach · doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem · wzbogacanie zasobu słownictwa na poziomie B1 · obszar leksykalny (podstawowe słownictwo specjalistyczne, opis pogody i warunków atmosferycznych, słownictwo związane z komputerem i innymi urządzeniami elektronicznymi, opis zwyczajów w Polsce i za granicą, wyrażenia z make/do, opis swojego domu, okolicy oraz domu swoich marzeń) · obszar strukturalno-gramatyczny (tworzenie zdań w czasie Future Simple, zastosowanie struktury be going to, tryby warunkowe typu 0,1,2, tworzenie porównań w stopniu wyższym i najwyższym, stosowanie strony biernej, użycie a, the, 0 article) · obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: zastanawianie się, ostrzeganie, udzielanie rady, robienie zakupów) · tworzenie prostych wypowiedzi pisemnych na wybrany temat · zapoznanie ze sposobami wyjaśniania i parafrazowania niejasnych informacji · ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji B2.2 (semestr zakończony egzaminem) Treści kształcenia: doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, o relacjach i związkach międzyludzkich, swoich doświadczeniach z przeszłości, sytuacjach obecnych; doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach; ćwiczenie trybów warunkowych oraz umiejętności tworzenia zdań we wszystkich znanych czasach; kształcenie umiejętności pisania listu do gazety w określonym celu; doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem; kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur; wzbogacanie zasobu słownictwa z zakresu przestępczości oraz życia zawodowego; tworzenie wyrazów pochodnych; ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji; zapoznanie ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie, odmawiania lub akceptowania oferty, wyrażanie aprobaty lub przeciwstawnej opinii w sposób kulturalny; B2.2 (semestr zakończony zaliczeniem z oceną) Treści kształcenia: doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2 poprzez kształcenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na tematy związane z omawianymi zagadnieniami doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem wzbogacanie zasobu słownictwa (z uwzględnieniem idiomów oraz kolokacji) z zakresu czynności wykonywanych w domu oraz mediów – ze szczególnym uwzględnieniem wiadomości oraz zagadnień z życia zawodowego reklamy doskonalenie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych – pisanie artykułu ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji doskonalenie funkcji językowych: zapoznanie ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe; angażowanie się w dyskusję, sposoby kładzenia nacisku / akcentowania ważności poszczególnych fragmentów wypowiedzi doskonalenie obszaru strukturalno – gramatycznego (mowa zależna, konstrukcja have / get something done, czasy przyszłe ze szczególnym uwzględnieniem czasu Future Perfect, czasowniki modalne ze szczególnym uwzględnieniem form wyrażających domniemanie, czasowniki modalne w formie teraźniejszej oraz przeszłej) C1.2 reści kształcenia: doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o przyszłości; doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach; doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności pisania poprzez wprowadzanie spójników i wyrażeń łączących; kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur; wzbogacanie zasobu słownictwa oraz poznanie zasad słowotwórstwa; ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji, nauka strategii konwersacyjnych i narracyjnych; ćwiczenie języka formalnego i nieformalnego; |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
POZIOM B1.2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej B1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
POZIOM B2.2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej B2 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
POZIOM C1.2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu biegłości językowej C1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
*Ze zmianami w przypadku realizacji nauczania w trakcie całego semestru w formie zdalnej
Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem.
Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.
Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wyłącznie u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
Projekty grupowe– Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
W razie nieusprawiedliwionejnieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
System oceniania – Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – ocenę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75– 5,00 - bardzo dobry
4,50– 4,74 - plus dobry
3,75– 4,49 - dobry
3,50– 3,74 - plus dostateczny
3,00– 3,49 – dostateczny
* W przypadku realizacji kształcenia w formie zdalnej lub mieszanej system oceniania jest zmodyfikowany. Ocena semestralna to składowa następujących elementów:
• Testy
• Dłuższe wypowiedzi ustne realizowane w formie wybranej przez lektora
• Aktywność na zajęciach
• Praca studenta na platformie e-learningowej
Każda z tych części stanowi 25% oceny końcowej. Zachowane są progi zaliczeniowe dotyczące testów i kolokwiów.
UWAGA!!!Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
B1.2
Chris Redston, Gillie Cunningham, Face2Face Intermediate, 2nd edition, Cambridge University Press 2009
B2.2
Chris Redston, Gillie Cunningham, Face2Face Upper Intermediate, 2nd edition, Cambridge University Press 2009
C1.2
Mark Bartram and Kate Pickering, Navigate Advanced C1, Oxford University Press 2016
W cyklu 2022/2023-L:
B1.2 B2.2 C1.2 |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-L:
W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 30 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: