Język angielski OGO-MW-ANG-4-ZO
B2.2 (semestr zakończony zaliczeniem z oceną)
Treści kształcenia:
doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2 lub B2+ poprzez kształcenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na tematy związane z omawianymi zagadnieniami
doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach
doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem
wzbogacanie zasobu słownictwa (z uwzględnieniem idiomów oraz kolokacji)
ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji
doskonalenie funkcji językowych: zapoznanie ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe; angażowanie się w dyskusję, sposoby kładzenia nacisku / akcentowania ważności poszczególnych fragmentów wypowiedzi
doskonalenie obszaru strukturalno – gramatycznego (mowa zależna, konstrukcja have / get something done, czasy przyszłe ze szczególnym uwzględnieniem czasu Future Perfect, czasowniki modalne ze szczególnym uwzględnieniem form wyrażających domniemanie, czasowniki modalne w formie teraźniejszej oraz przeszłej)
W cyklu 2022/2023-L:
Treści kształcenia: doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2 poprzez kształcenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na tematy związane z omawianymi zagadnieniami doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem wzbogacanie zasobu słownictwa (z uwzględnieniem idiomów oraz kolokacji) z zakresu czynności wykonywanych w domu oraz mediów – ze szczególnym uwzględnieniem wiadomości oraz zagadnień z życia zawodowego reklamy doskonalenie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych – pisanie artykułu ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji doskonalenie funkcji językowych: zapoznanie ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe; angażowanie się w dyskusję, sposoby kładzenia nacisku / akcentowania ważności poszczególnych fragmentów wypowiedzi doskonalenie obszaru strukturalno – gramatycznego (mowa zależna, konstrukcja have / get something done, czasy przyszłe ze szczególnym uwzględnieniem czasu Future Perfect, czasowniki modalne ze szczególnym uwzględnieniem form wyrażających domniemanie, czasowniki modalne w formie teraźniejszej oraz przeszłej) |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
rozumiał znaczenie głównych wątków zawartych w złożonych wypowiedziach ustnych i pisemnych na tematy konkretne oraz abstrakcyjne, a także merytoryczne dyskusje z zakresu jej specjalności
porozumiewał się na tyle płynnie i spontanicznie, by przeprowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron;
potrafił formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne na różnorodne tematy, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych możliwości,
rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
Kryteria oceniania
Metody nauczania: elementy metody konwersacyjnej, kognitywnej, audiolingwalnej, e-learning, flipped classroom
Formy pracy: praca indywidualna, w parach, grupach
Narzędzia: teksty, komputer, rzutnik, odtwarzacz CD oraz DVD, płyty CD oraz DVD, strony internetowe, filmy obcojęzyczne, materiały autentyczne, artykuły z prasy, słowniki
Kryteria oceniania (*ze zmianami w przypadku realizacji nauczania w trakcie całego semestru w formie zdalnej)
Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem.
Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.
Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy – żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wyłącznie u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
W przypadku ocen z testów i kolokwiów (ocen śródsemestralnych) stosuje się poniższe progi:
91% > bardzo dobry
81% > plus dobry
71% > dobry
61% > plus dostateczny
51% > dostateczny
Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
Projekty grupowe – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
System oceniania – Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – ocenę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75 – 5,00 - bardzo dobry
4,50 – 4,74 - plus dobry
3,75 – 4,49 - dobry
3,50 – 3,74 - plus dostateczny
3,00 – 3,49 - dostateczny
UWAGA!!! Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
Lektury podstawowe:
Podręcznik wiodący ustala Prowadzący kurs.
Lektury uzupełniające:
Materiały własne prowadzącego
Malcolm Mann, Taylor Knowles, Destination B2 Grammar & Vocabulary, Macmillian 2010
Virgina Evans, Grammarway 3 with answers, Express Publishing, 2019
Virgina Evans, Grammarway 4 with answers, Express Publishing, 2019
Uwagi
W cyklu 2023/2024-L:
Możliwość realizacji części zajęć w formie zdalnej synchronicznej lub asynchronicznej. W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 30 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: 30 godzin - udział w zajęciach, 20 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 godzin - przygotowanie do kolokwiów/ prac i aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu. W sytuacji, kiedy semestr kończy się egzaminem Student(ka) zobowiązany/-a jest do realizacji we własnym zakresie dodatkowo 30 godzin pracy własnej polegającej na przygotowaniu się do egzaminu. Równa się to 1 dodatkowemu punktowi ECTS. W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 20 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: 20 godzin - udział w zajęciach, 25 godzin - przygotowanie do zajęć; 10 godzin - przygotowanie do kolokwiów/ prac i aktywności wymaganych w celu realizacji przedmiotu. W sytuacji, kiedy semestr kończy się egzaminem Student(ka) zobowiązany/-a jest do realizacji we własnym zakresie dodatkowo 30 godzin pracy własnej polegającej na przygotowaniu się do egzaminu. Równa się to 1 dodatkowemu punktowi ECTS. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: