W cyklu 2022/2023-L:
Treści kształcenia:
Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów:
a) człowiek: problemy etyczne; b) edukacja: system szkolnictwa w Hiszpanii; c) żywienie: posiłki i lokale gastronomiczne; d) zakupy i usługi: rodzaje sklepów, towary, środki płatnicze; e) podróżowanie i turystyka: środki transportu informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki zwiedzanie; f) kultura: uczestnictwo w kulturze, twórcy i ich dzieła; g) świat przyrody: klimat, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenia i ochrona środowiska naturalnego, klęski żywiołowe; h) nauka i technika: podstawowe urządzenia techniczne, wynalazki, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne (komputer, Internet); i) życie społeczne/państwo i społeczeństwo: przestępczość; j) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: system szkolnictwa w Hiszpanii i w Polsce, klimat i atrakcje turystyczne Meksyku; k) powtórki do egzaminu.
recepcji – rozumienia prostych, krótkich wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli i wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardzo prostych, krótkich i zrozumiałych wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie ww. tematów; interakcji – prowadzenia prostej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|
W cyklu 2023/2024-L:
Treści kształcenia:
Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów:
a) człowiek: problemy etyczne; b) edukacja: system szkolnictwa w Hiszpanii; c) żywienie: posiłki i lokale gastronomiczne; d) zakupy i usługi: rodzaje sklepów, towary, środki płatnicze; e) podróżowanie i turystyka: środki transportu informacja turystyczna, baza noclegowa, wycieczki zwiedzanie; f) kultura: uczestnictwo w kulturze, twórcy i ich dzieła; g) świat przyrody: klimat, rośliny i zwierzęta, krajobraz, zagrożenia i ochrona środowiska naturalnego, klęski żywiołowe; h) nauka i technika: podstawowe urządzenia techniczne, wynalazki, odkrycia naukowe, technologie informacyjno-komunikacyjne (komputer, Internet); i) życie społeczne/państwo i społeczeństwo: przestępczość; j) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: system szkolnictwa w Hiszpanii i w Polsce, klimat i atrakcje turystyczne Meksyku; k) powtórki do egzaminu.
recepcji – rozumienia prostych, krótkich wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli i wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardzo prostych, krótkich i zrozumiałych wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie ww. tematów; interakcji – prowadzenia prostej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|
W cyklu 2024/2025-L:
Treści kształcenia: Rozwijanie wszystkich pięciu obszarów kompetencji językowej: 1. wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów: a) człowiek: ubiór i wygląd; b) życie codzienne: opowiadanie o wydarzeniach dnia wczorajszego, zakupy; c) styl życia: spędzanie wolnego czasu, podróże, projekty wakacyjne, uroczystości rodzinne; c) kultura: święta i obrzędy, uczestnictwo w kulturze, sztuka, malarstwo krajów hiszpańskojęzycznych; d) podróże: miasta Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej, porównanie i wyrażanie opinii, pytanie i wskazywanie drogi, miejsca użyteczności publicznej; e) pogoda: pory roku, miesiące i opisywanie pogody. 2. recepcji – rozumienia prostych, krótkich wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli wyraźnie) w zakresie ww. tematów; 3. produkcji – tworzenia bardzo prostych, krótkich i zrozumiałych wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie ww. tematów; 4. interakcji – prowadzenia prostej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej w zakresie ww. tematów; 5. mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|