W cyklu 2022/2023-Z:
Treści kształcenia:
Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów: i) człowiek: uczucia, emocje, cechy charakteru,wyglądu,; j) życie codzienne, rodzinne i towarzyskie: okresy życia, relacjonowanie swoich historii, czynności życia codziennego, uroczystości rodzinne, styl życia, konflikty i problemy, filozofia życia; k) kultura: święta i obrzędy, uczestnictwo w kulturze; warianty fonetyczne i leksykalne języka kastylijskiego, osiągnięcia i postaci literatury hiszpańskojęzycznej, l) nauka: szkoła teraz i dawniej, system szkolny m) gastronomia: rodzaje potraw, produktów, sposoby przyrządzania i podawania n) sport: dyscypliny sportowe, skutki uprawiania sportu i dolegliwości zdrowotne związane z uprawianiem sportu; o) zdrowie: części ciała, samopoczucie, podstawowe choroby, ich objawy i leczenie, uzależnienia, zdrowy styl życia, medycyna alternatywna i domowe sposoby na radzenie sobie z różnymi dolegliwościami; p) środowisko: zagrożenia, stan, obrońcy, q) podróżowanie i transport: sposoby podróżowania, środki transportu, możliwości jakie daje podróżowanie, relacjonowanie; r) państwo i społeczeństwo: problemy społeczne; ekonomia i zasoby naturalne s) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: biografie znanych postaci z krajów hiszpańskojęzycznych, muzyka latynoamerykańska, zabytki krajów hiszpańskojęzycznych, miejsca ciekawe turystycznie; recepcji – rozumienia bardziej rozbudowanych wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardziej rozbudowanych wypowiedzi ustnych i pisemnych zakresie ww. tematów interakcji – prowadzenia prostej ale słownikowo urozmaiconej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|
W cyklu 2023/2024-Z:
Treści kształcenia:
Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów: i) człowiek: uczucia, emocje, cechy charakteru,wyglądu,; j) życie codzienne, rodzinne i towarzyskie: okresy życia, relacjonowanie swoich historii, czynności życia codziennego, uroczystości rodzinne, styl życia, konflikty i problemy, filozofia życia; k) kultura: święta i obrzędy, uczestnictwo w kulturze; warianty fonetyczne i leksykalne języka kastylijskiego, osiągnięcia i postaci literatury hiszpańskojęzycznej, l) nauka: szkoła teraz i dawniej, system szkolny m) gastronomia: rodzaje potraw, produktów, sposoby przyrządzania i podawania n) sport: dyscypliny sportowe, skutki uprawiania sportu i dolegliwości zdrowotne związane z uprawianiem sportu; o) zdrowie: części ciała, samopoczucie, podstawowe choroby, ich objawy i leczenie, uzależnienia, zdrowy styl życia, medycyna alternatywna i domowe sposoby na radzenie sobie z różnymi dolegliwościami; p) środowisko: zagrożenia, stan, obrońcy, q) podróżowanie i transport: sposoby podróżowania, środki transportu, możliwości jakie daje podróżowanie, relacjonowanie; r) państwo i społeczeństwo: problemy społeczne; ekonomia i zasoby naturalne s) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: biografie znanych postaci z krajów hiszpańskojęzycznych, muzyka latynoamerykańska, zabytki krajów hiszpańskojęzycznych, miejsca ciekawe turystycznie; recepcji – rozumienia bardziej rozbudowanych wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardziej rozbudowanych wypowiedzi ustnych i pisemnych zakresie ww. tematów interakcji – prowadzenia prostej ale słownikowo urozmaiconej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|
W cyklu 2024/2025-Z:
Treści kształcenia: Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów: a) człowiek: uczucia, emocje, cechy charakteru, wyglądu; b) życie codzienne, rodzinne i towarzyskie: okresy życia, relacjonowanie swoich historii, biografii innych, w tym znanych ludzi, czynności życia codziennego, uroczystości rodzinne, styl życia, konflikty i problemy, filozofia życia, plany i projekty.; c) zdrowie: części ciała, samopoczucie, podstawowe choroby, ich objawy i leczenie, uzależnienia, zdrowy styl życia, domowe sposoby na radzenie sobie z różnymi dolegliwościami; d) podróżowanie i transport: sposoby podróżowania, środki transportu, możliwości jakie daje podróżowanie, relacjonowanie; e) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: biografie znanych postaci z krajów hiszpańskojęzycznych, muzyka latynoamerykańska, zabytki krajów hiszpańskojęzycznych, miejsca ciekawe turystycznie; recepcji – rozumienia bardziej rozbudowanych wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardziej rozbudowanych wypowiedzi ustnych i pisemnych zakresie ww. tematów interakcji – prowadzenia prostej ale słownikowo urozmaiconej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|