W cyklu 2022/2023-L:
Treści kształcenia:
Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów:
l) człowiek: uczucia, emocje, cechy charakteru, wyglądu problemy etyczne; m) praca: zawody, warunki i rodzaje pracy, cv, umiejętności potrzebne w pracy n) żywienie: posiłki i lokale gastronomiczne; o) sport: dyscypliny sportowe, skutki uprawiania sportu i dolegliwości zdrowotne związane z uprawianiem sportu, sport niepełnosprawnych; p) ekonomia: ludzie sukcesu, q) zakupy i usługi: rodzaje sklepów, towary, środki płatnicze, zwyczajowe zachowania konsumenckie; r) podróżowanie i turystyka: środki transportu, problemy z transportem, upodobania, baza turystyczna, zagrożenia w podróży, wybieranie destynacji ; s) kultura: uczestnictwo w kulturze, twórcy i ich dzieła, różne formy kultury, dziedzictwo ludzkości; święta i obrzędy, t) życie społeczne/państwo i społeczeństwo: przestępczość; problemy społeczne, emigracja; u) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: biografie znanych postaci z krajów hiszpańskojęzycznych, kultura hiszpańska i latynoamerykańska, zabytki krajów hiszpańskojęzycznych, miejsca ciekawe turystycznie, Hiszpanie na świecie v) powtórki do egzaminu.
recepcji – rozumienia bardziej rozbudowanych wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardziej rozbudowanych wypowiedzi ustnych i pisemnych zakresie ww. tematów interakcji – prowadzenia prostej ale słownikowo urozmaiconej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|
W cyklu 2023/2024-L:
Treści kształcenia:
Rozwijanie pięciu obszarów kompetencji językowej:
wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów:
l) człowiek: uczucia, emocje, cechy charakteru, wyglądu problemy etyczne; m) praca: zawody, warunki i rodzaje pracy, cv, umiejętności potrzebne w pracy n) żywienie: posiłki i lokale gastronomiczne; o) sport: dyscypliny sportowe, skutki uprawiania sportu i dolegliwości zdrowotne związane z uprawianiem sportu, sport niepełnosprawnych; p) ekonomia: ludzie sukcesu, q) zakupy i usługi: rodzaje sklepów, towary, środki płatnicze, zwyczajowe zachowania konsumenckie; r) podróżowanie i turystyka: środki transportu, problemy z transportem, upodobania, baza turystyczna, zagrożenia w podróży, wybieranie destynacji ; s) kultura: uczestnictwo w kulturze, twórcy i ich dzieła, różne formy kultury, dziedzictwo ludzkości; święta i obrzędy, t) życie społeczne/państwo i społeczeństwo: przestępczość; problemy społeczne, emigracja; u) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka oraz o kraju ojczystym, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego: biografie znanych postaci z krajów hiszpańskojęzycznych, kultura hiszpańska i latynoamerykańska, zabytki krajów hiszpańskojęzycznych, miejsca ciekawe turystycznie, Hiszpanie na świecie v) powtórki do egzaminu.
recepcji – rozumienia bardziej rozbudowanych wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli wyraźnie) w zakresie ww. tematów; produkcji – tworzenia bardziej rozbudowanych wypowiedzi ustnych i pisemnych zakresie ww. tematów interakcji – prowadzenia prostej ale słownikowo urozmaiconej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|
W cyklu 2024/2025-L:
Treści kształcenia: Rozwijanie wszystkich pięciu obszarów kompetencji językowej: 1. wiadomości – znajomości środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie następujących tematów: a) człowiek: uczucia, emocje, cechy charakteru, wyrażanie marzeń; b) życie codzienne, rodzinne i towarzyskie: uroczystości rodzinne, styl życia, doświadczenia życiowe, opis domu i mieszkania; c) zwyczaje: różnice kulturowe, tradycje, nakazy, zakaz; d) czas wolny: podróżowanie, relacjonowanie podróży; umawianie się na spotkanie, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, spędzanie wolnego czasu, kinematografia krajów hiszpańskojęzycznych, recenzja filmu; e) elementy wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka w porównaniu z krajem ojczystym studenta, z uwzględnieniem kontekstu międzykulturowego z elementami geografii, historii, kultury i socjologii krajów hiszpańskojęzycznych; 2. recepcji – rozumienia bardziej rozbudowanych wypowiedzi pisemnych i ustnych (artykułowanych powoli i wyraźnie) w zakresie ww. tematów; 3. produkcji – tworzenia bardziej rozbudowanych wypowiedzi ustnych i pisemnych zakresie ww. tematów. 4. interakcji – prowadzenia prostej ale słownikowo urozmaiconej rozmowy, formułowania zrozumiałych pytań i odpowiedzi w formie ustnej i pisemnej zakresie ww. tematów; 5. mediacji – przetwarzania formy ustnego lub pisemnego przekazu w zakresie ww. tematów.
|