W cyklu 2022/2023-L:
Dla poziomu A1 1. Komunikacja i sprawności językowe: Mówienie o sobie, swoich preferencjach, gustach i zainteresowaniach oraz zajęciach w czasie wolnym. Charakteryzowanie i opis wyglądu zewnętrznego osoby. Proponowanie wyjścia – akceptowanie i odmawianie, ustalanie terminu spotkania, zapraszanie. Mówienie o czynnościach i zwyczajach codziennych i planie codziennych zajęć. Mówienie o swojej rodzinie. Pytanie o samopoczucie i zdrowie, mówienie o problemach zdrowotnych. 2. Gramatyka: Zaimki przymiotne dzierżawcze - c. d. Rekcja czasowników oznaczających gusty i upodobania: aimer, adorer, détester + rzeczownik lub bezokolicznik. Wprowadzenie czasowników regularnych grupy II i utrwalenie grupy I. Odmiana kilku czasowników nieregularnych gr. III w czasie teraźniejszym : faire (robić) i aller (iść, jechać) + rodzajnik ściągnięty oraz czasowników pouvoir (móc), vouloir (chcieć) i devoir (musieć) oraz dire (powiedzieć), lire (czytać), écrire (pisać). Rodzaj męski i żeński rzeczowników oznaczających zawody - c.d. Rodzaj męski i żeński przymiotników. Zaimki osobowe akcentowane. Zaimek osobowy ”on” w funkcji ”nous”. Tryb rozkazujący – wprowadzenie Odmiana czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym. Wyrażenia czasowe w czasie teraźniejszym. Zadawanie pytań - cz.1 Wyrażenie avoir mal à + części ciała 3. Słownictwo: Zawody, nazwy czynności i zajęć w czasie wolnym, dyscypliny sportowe. Cechy charakteru i wygląd zewnętrzny. Godziny i wyrażenia czasowe – chronologia zdarzeń i częstotliwość. Nazwy członków rodziny. Wyrażenie „avoir mal à” (boli mnie) + części ciała. 4. Fonetyka: Różnice w wymowie rzeczowników i przymiotników w rodz. męskim i żeńskim. Samogłoski nosowe – wprowadzenie oraz rozróżnianie ich od odpowiadających im samogłosek ustnych. Rozróżnienie dźwięków [ø] i [oe]. Zjawisko „liaison” – połączeń międzywyrazowych w wyrażaniu godzin oraz z zaimkami przymiotnymi dzierżawczymi. Dźwięk „e nieme” oraz odróżnienie dźwięków „e otwarte” i „e zamknięte”. Intonacja zdań pytających.
Dla poziomu A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: Poszukiwanie pracy: rozumienie ogłoszeń o pracę, rozumienie i pisanie CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, mówienie o przebiegu kariery zawodowej. Dawanie porad. Przedstawianie faktów i relacjonowanie wydarzeń kulturalnych. Rozumienie i branie udziału w ankiecie. Zadawanie pytań. Wyrażanie swojej opinii. Wyrażanie życzeń. 2. Gramatyka: Terminy służące do usystematyzowania wypowiedzi. Przysłówki regularne i nieregularne - tworzenie i miejsce w zdaniu. Sposoby zadawania pytań - c.d - pytania w języku mówionym oraz pisanym (pytania z inwersją), wprowadzenie słów pytających: le(s)quel(s), laquelle, lesquelles. Wyrażanie hipotezy i zdania z "si". Wprowadzenie czasu zaprzeszłego plus-que-parfait. Struktury służące podkreśleniu wypowiedzi: ce qui/que …. c'est/se sont. Zaimki przymiotne nieokreślone. Stopień najwyższy. Tryb warunkowy - le conditionnel présent - tworzenie i użycie - cz.1. 3. Słownictwo: Słownictwo związanie z poszukiwaniem pracy, mówieniem o swoim wykształceniu i przebiegu kariery zawodowej, stażu, etc. Słownictwo związanie z wydarzeniami kulturalnymi, m. in. muzyka, film, spektakl, komiks, audycje radiowe lub telewizyjne. Słownictwo związanie z prezentacją rezultatów ankiety, wyrażanie wartości procentowych. 4. Fonetyka: Wymowa dźwięków: [z] i [s] oraz [r] Wymowa samogłosek [y], [ø], [u] Denazalizacja Wymowa "tout" i "tous". Wymowa form czasu imparfait i trybu conditionnel.
Dla obu poziomów: Powtórzenie i przygotowanie do egzaminu
|
W cyklu 2023/2024-L:
Dla poziomu A1 1. Komunikacja i sprawności językowe: Mówienie o sobie, swoich preferencjach, gustach i zainteresowaniach oraz zajęciach w czasie wolnym. Charakteryzowanie i opis wyglądu zewnętrznego osoby. Proponowanie wyjścia – akceptowanie i odmawianie, ustalanie terminu spotkania, zapraszanie. Mówienie o czynnościach i zwyczajach codziennych i planie codziennych zajęć. Mówienie o swojej rodzinie. Pytanie o samopoczucie i zdrowie, mówienie o problemach zdrowotnych. 2. Gramatyka: Zaimki przymiotne dzierżawcze - c. d. Rekcja czasowników oznaczających gusty i upodobania: aimer, adorer, détester + rzeczownik lub bezokolicznik. Wprowadzenie czasowników regularnych grupy II i utrwalenie grupy I. Odmiana kilku czasowników nieregularnych gr. III w czasie teraźniejszym : faire (robić) i aller (iść, jechać) + rodzajnik ściągnięty oraz czasowników pouvoir (móc), vouloir (chcieć) i devoir (musieć) oraz dire (powiedzieć), lire (czytać), écrire (pisać). Rodzaj męski i żeński rzeczowników oznaczających zawody - c.d. Rodzaj męski i żeński przymiotników. Zaimki osobowe akcentowane. Zaimek osobowy ”on” w funkcji ”nous”. Tryb rozkazujący – wprowadzenie Odmiana czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym. Wyrażenia czasowe w czasie teraźniejszym. Zadawanie pytań - cz.1 Wyrażenie avoir mal à + części ciała 3. Słownictwo: Zawody, nazwy czynności i zajęć w czasie wolnym, dyscypliny sportowe. Cechy charakteru i wygląd zewnętrzny. Godziny i wyrażenia czasowe – chronologia zdarzeń i częstotliwość. Nazwy członków rodziny. Wyrażenie „avoir mal à” (boli mnie) + części ciała. 4. Fonetyka: Różnice w wymowie rzeczowników i przymiotników w rodz. męskim i żeńskim. Samogłoski nosowe – wprowadzenie oraz rozróżnianie ich od odpowiadających im samogłosek ustnych. Rozróżnienie dźwięków [ø] i [oe]. Zjawisko „liaison” – połączeń międzywyrazowych w wyrażaniu godzin oraz z zaimkami przymiotnymi dzierżawczymi. Dźwięk „e nieme” oraz odróżnienie dźwięków „e otwarte” i „e zamknięte”. Intonacja zdań pytających.
Dla poziomu A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: Poszukiwanie pracy: rozumienie ogłoszeń o pracę, rozumienie i pisanie CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, mówienie o przebiegu kariery zawodowej. Dawanie porad. Przedstawianie faktów i relacjonowanie wydarzeń kulturalnych. Rozumienie i branie udziału w ankiecie. Zadawanie pytań. Wyrażanie swojej opinii. Wyrażanie życzeń. 2. Gramatyka: Terminy służące do usystematyzowania wypowiedzi. Przysłówki regularne i nieregularne - tworzenie i miejsce w zdaniu. Sposoby zadawania pytań - c.d - pytania w języku mówionym oraz pisanym (pytania z inwersją), wprowadzenie słów pytających: le(s)quel(s), laquelle, lesquelles. Wyrażanie hipotezy i zdania z "si". Wprowadzenie czasu zaprzeszłego plus-que-parfait. Struktury służące podkreśleniu wypowiedzi: ce qui/que …. c'est/se sont. Zaimki przymiotne nieokreślone. Stopień najwyższy. Tryb warunkowy - le conditionnel présent - tworzenie i użycie - cz.1. 3. Słownictwo: Słownictwo związanie z poszukiwaniem pracy, mówieniem o swoim wykształceniu i przebiegu kariery zawodowej, stażu, etc. Słownictwo związanie z wydarzeniami kulturalnymi, m. in. muzyka, film, spektakl, komiks, audycje radiowe lub telewizyjne. Słownictwo związanie z prezentacją rezultatów ankiety, wyrażanie wartości procentowych. 4. Fonetyka: Wymowa dźwięków: [z] i [s] oraz [r] Wymowa samogłosek [y], [ø], [u] Denazalizacja Wymowa "tout" i "tous". Wymowa form czasu imparfait i trybu conditionnel.
Dla obu poziomów: Powtórzenie i przygotowanie do egzaminu
|
W cyklu 2024/2025-L:
Dla poziomu A1 1. Komunikacja i sprawności językowe: Mówienie o sobie, swoich preferencjach, gustach i zainteresowaniach oraz zajęciach w czasie wolnym. Charakteryzowanie i opis wyglądu zewnętrznego osoby. Proponowanie wyjścia – akceptowanie i odmawianie, ustalanie terminu spotkania, zapraszanie. Mówienie o czynnościach i zwyczajach codziennych i planie codziennych zajęć. Mówienie o swojej rodzinie. Pytanie o samopoczucie i zdrowie, mówienie o problemach zdrowotnych. 2. Gramatyka: Zaimki przymiotne dzierżawcze - c. d. Rekcja czasowników oznaczających gusty i upodobania: aimer, adorer, détester + rzeczownik lub bezokolicznik. Wprowadzenie czasowników regularnych grupy II i utrwalenie grupy I. Odmiana kilku czasowników nieregularnych gr. III w czasie teraźniejszym : faire (robić) i aller (iść, jechać) + rodzajnik ściągnięty oraz czasowników pouvoir (móc), vouloir (chcieć) i devoir (musieć) oraz dire (powiedzieć), lire (czytać), écrire (pisać). Rodzaj męski i żeński rzeczowników oznaczających zawody - c.d. Rodzaj męski i żeński przymiotników. Zaimki osobowe akcentowane. Zaimek osobowy ”on” w funkcji ”nous”. Tryb rozkazujący – wprowadzenie Odmiana czasowników zwrotnych w czasie teraźniejszym. Wyrażenia czasowe w czasie teraźniejszym. Zadawanie pytań - cz.1 Wyrażenie avoir mal à + części ciała 3. Słownictwo: Zawody, nazwy czynności i zajęć w czasie wolnym, dyscypliny sportowe. Cechy charakteru i wygląd zewnętrzny. Godziny i wyrażenia czasowe – chronologia zdarzeń i częstotliwość. Nazwy członków rodziny. Wyrażenie „avoir mal à” (boli mnie) + części ciała. 4. Fonetyka: Różnice w wymowie rzeczowników i przymiotników w rodz. męskim i żeńskim. Samogłoski nosowe – wprowadzenie oraz rozróżnianie ich od odpowiadających im samogłosek ustnych. Rozróżnienie dźwięków [ø] i [oe]. Zjawisko „liaison” – połączeń międzywyrazowych w wyrażaniu godzin oraz z zaimkami przymiotnymi dzierżawczymi. Dźwięk „e nieme” oraz odróżnienie dźwięków „e otwarte” i „e zamknięte”. Intonacja zdań pytających.
Dla poziomu A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: Poszukiwanie pracy: rozumienie ogłoszeń o pracę, rozumienie i pisanie CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, mówienie o przebiegu kariery zawodowej. Dawanie porad. Przedstawianie faktów i relacjonowanie wydarzeń kulturalnych. Rozumienie i branie udziału w ankiecie. Zadawanie pytań. Wyrażanie swojej opinii. Wyrażanie życzeń. 2. Gramatyka: Terminy służące do usystematyzowania wypowiedzi. Przysłówki regularne i nieregularne - tworzenie i miejsce w zdaniu. Sposoby zadawania pytań - c.d - pytania w języku mówionym oraz pisanym (pytania z inwersją), wprowadzenie słów pytających: le(s)quel(s), laquelle, lesquelles. Wyrażanie hipotezy i zdania z "si". Wprowadzenie czasu zaprzeszłego plus-que-parfait. Struktury służące podkreśleniu wypowiedzi: ce qui/que …. c'est/se sont. Zaimki przymiotne nieokreślone. Stopień najwyższy. Tryb warunkowy - le conditionnel présent - tworzenie i użycie - cz.1. 3. Słownictwo: Słownictwo związanie z poszukiwaniem pracy, mówieniem o swoim wykształceniu i przebiegu kariery zawodowej, stażu, etc. Słownictwo związanie z wydarzeniami kulturalnymi, m. in. muzyka, film, spektakl, komiks, audycje radiowe lub telewizyjne. Słownictwo związanie z prezentacją rezultatów ankiety, wyrażanie wartości procentowych. 4. Fonetyka: Wymowa dźwięków: [z] i [s] oraz [r] Wymowa samogłosek [y], [ø], [u] Denazalizacja Wymowa "tout" i "tous". Wymowa form czasu imparfait i trybu conditionnel.
Dla obu poziomów: Powtórzenie i przygotowanie do egzaminu
|