W cyklu 2022/2023-Z:
Dla poziomu A1/A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: - Mówienie o wydarzeniach z przeszłości. - Mówienie o swoich doświadczeniach i projektach. - Opisywanie pór roku, mówienie o pogodzie, zjawiskach atmosferycznych i klimacie. Rozumienie prognozy pogody. - Wyrażanie uczuć i odczuć. Prezentacja i charakterystyka danego miejsca, jego usytuowanie geograficzne, mówienie o spędzaniu wolnego czasu w plenerze. Rozumienie programu wycieczki / zwiedzania. Mówienie o spędzaniu wolnego czasu w instytucjach kultury (kino, teatr, muzeum, itp.). - Dawanie porad. - Opis zewnętrzny osoby i jej biografii. 2. Gramatyka: - Czas przeszły - passé composé - Formy czasowe passé récent i futur proche Struktury używane przy opisie pogody – il fait, il y a, oraz potrzebne do umiejscowienia danego wydarzenia w czasie (daty), jak również do charakterystyki miejsca (przyimki). Miejsce przymiotnika w zdaniu. Zaimek „y” w funkcji okolicznika miejsca. - wyrażenie "il faut" Czas przyszły prosty „futur simple" oraz czas teraźniejszy ciągły „être en train de faire q.ch”. Struktury potrzebne do udzielania porad oraz wyrażania oceny. - Tryb rozkazujący - wyrażenie être + przymiotnik - odmiana czasowników zakończonych na - ir 3. Słownictwo: - Terminy związane z opisem osoby, etapami jej życia i edukacją Terminy związane z pogodą i prognozą pogody, miesiące, pory roku. Emocje i uczucia. Terminy związane z położeniem geograficznym i charakterystyką miejsca, podróżami - Kolory 4. Fonetyka: - Wymowa niektórych spółgłosek francuskich. - "e" nieme - Samogłoski nosowe - c.d. - różnica w wymowie form czasownikowych w czasie przeszłym passé composé i czasie teraźniejszym Dla poziomu A2/B1 Treści kształcenia: 1. Komunikacja i sprawności językowe oraz słownictwo: - Charakterystyka osoby - cechy charakteru. - Wyrażnie zgody i niezgody. - Mówienie o stosunkach międzyludzkich - Przekonywanie - Mówienie o swoich odczuciach - Mówienie o sprawach codziennych - prace domowe, kuchnia, przepisy, zakupy, higiena, produkty kosmetyczne, przedmioty codziennego użytku 2. Gramatyka: - Zdania względne c'est/ se sont + rzeczownik lub zaimek nieokreślony - Zaimki względne: où i dont. Zaimki wskazujące: celui, celle, ceux, celles …. . Mowa zależna w czasie teraźniejszym Formy czasowe: passe recent, futur proche, present continu - utrwalenie odmiana czasowników zakończonych na -cer, -ger, -yer, -ayer - Struktura: Si + imparfait - rekcja wybranych czasowników - zaimki nieokreślone - zaimki dzierżawcze Uzgadnianie imiesłowu czasu przeszłego (participe passé) z dopełnieniem bliższym (COD). - wyrażenia czasowe 3. Fonetyka: Wymowa niektórych spółgłosek i półsamogłosek. Intonacja zdań wyrażających przekonywanie. Rytm i intonacja zdań służących wyrażaniu hipotezy.
|
W cyklu 2023/2024-Z:
Dla poziomu A1/A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: - Mówienie o wydarzeniach z przeszłości. - Mówienie o swoich doświadczeniach i projektach. - Opisywanie pór roku, mówienie o pogodzie, zjawiskach atmosferycznych i klimacie. Rozumienie prognozy pogody. - Wyrażanie uczuć i odczuć. Prezentacja i charakterystyka danego miejsca, jego usytuowanie geograficzne, mówienie o spędzaniu wolnego czasu w plenerze. Rozumienie programu wycieczki / zwiedzania. Mówienie o spędzaniu wolnego czasu w instytucjach kultury (kino, teatr, muzeum, itp.). - Dawanie porad. - Opis zewnętrzny osoby i jej biografii. 2. Gramatyka: - Czas przeszły - passé composé - Formy czasowe passé récent i futur proche Struktury używane przy opisie pogody – il fait, il y a, oraz potrzebne do umiejscowienia danego wydarzenia w czasie (daty), jak również do charakterystyki miejsca (przyimki). Miejsce przymiotnika w zdaniu. Zaimek „y” w funkcji okolicznika miejsca. - wyrażenie "il faut" Czas przyszły prosty „futur simple" oraz czas teraźniejszy ciągły „être en train de faire q.ch”. Struktury potrzebne do udzielania porad oraz wyrażania oceny. - Tryb rozkazujący - wyrażenie être + przymiotnik - odmiana czasowników zakończonych na - ir 3. Słownictwo: - Terminy związane z opisem osoby, etapami jej życia i edukacją Terminy związane z pogodą i prognozą pogody, miesiące, pory roku. Emocje i uczucia. Terminy związane z położeniem geograficznym i charakterystyką miejsca, podróżami - Kolory 4. Fonetyka: - Wymowa niektórych spółgłosek francuskich. - "e" nieme - Samogłoski nosowe - c.d. - różnica w wymowie form czasownikowych w czasie przeszłym passé composé i czasie teraźniejszym Dla poziomu A2/B1 Treści kształcenia: 1. Komunikacja i sprawności językowe oraz słownictwo: - Charakterystyka osoby - cechy charakteru. - Wyrażnie zgody i niezgody. - Mówienie o stosunkach międzyludzkich - Przekonywanie - Mówienie o swoich odczuciach - Mówienie o sprawach codziennych - prace domowe, kuchnia, przepisy, zakupy, higiena, produkty kosmetyczne, przedmioty codziennego użytku 2. Gramatyka: - Zdania względne c'est/ se sont + rzeczownik lub zaimek nieokreślony - Zaimki względne: où i dont. Zaimki wskazujące: celui, celle, ceux, celles …. . Mowa zależna w czasie teraźniejszym Formy czasowe: passe recent, futur proche, present continu - utrwalenie odmiana czasowników zakończonych na -cer, -ger, -yer, -ayer - Struktura: Si + imparfait - rekcja wybranych czasowników - zaimki nieokreślone - zaimki dzierżawcze Uzgadnianie imiesłowu czasu przeszłego (participe passé) z dopełnieniem bliższym (COD). - wyrażenia czasowe 3. Fonetyka: Wymowa niektórych spółgłosek i półsamogłosek. Intonacja zdań wyrażających przekonywanie. Rytm i intonacja zdań służących wyrażaniu hipotezy.
|
W cyklu 2024/2025-Z:
Dla poziomu A1/A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: - Mówienie o wydarzeniach z przeszłości. - Mówienie o swoich doświadczeniach i projektach. - Opisywanie pór roku, mówienie o pogodzie, zjawiskach atmosferycznych i klimacie. Rozumienie prognozy pogody. - Wyrażanie uczuć i odczuć. Prezentacja i charakterystyka danego miejsca, jego usytuowanie geograficzne, mówienie o spędzaniu wolnego czasu w plenerze. Rozumienie programu wycieczki / zwiedzania. Mówienie o spędzaniu wolnego czasu w instytucjach kultury (kino, teatr, muzeum, itp.). - Dawanie porad. - Opis zewnętrzny osoby i jej biografii. 2. Gramatyka: - Czas przeszły - passé composé - Formy czasowe passé récent i futur proche Struktury używane przy opisie pogody – il fait, il y a, oraz potrzebne do umiejscowienia danego wydarzenia w czasie (daty), jak również do charakterystyki miejsca (przyimki). Miejsce przymiotnika w zdaniu. Zaimek „y” w funkcji okolicznika miejsca. - wyrażenie "il faut" Czas przyszły prosty „futur simple" oraz czas teraźniejszy ciągły „être en train de faire q.ch”. Struktury potrzebne do udzielania porad oraz wyrażania oceny. - Tryb rozkazujący - wyrażenie être + przymiotnik - odmiana czasowników zakończonych na - ir 3. Słownictwo: - Terminy związane z opisem osoby, etapami jej życia i edukacją Terminy związane z pogodą i prognozą pogody, miesiące, pory roku. Emocje i uczucia. Terminy związane z położeniem geograficznym i charakterystyką miejsca, podróżami - Kolory 4. Fonetyka: - Wymowa niektórych spółgłosek francuskich. - "e" nieme - Samogłoski nosowe - c.d. - różnica w wymowie form czasownikowych w czasie przeszłym passé composé i czasie teraźniejszym Dla poziomu A2/B1 Treści kształcenia: 1. Komunikacja i sprawności językowe oraz słownictwo: - Charakterystyka osoby - cechy charakteru. - Wyrażnie zgody i niezgody. - Mówienie o stosunkach międzyludzkich - Przekonywanie - Mówienie o swoich odczuciach - Mówienie o sprawach codziennych - prace domowe, kuchnia, przepisy, zakupy, higiena, produkty kosmetyczne, przedmioty codziennego użytku 2. Gramatyka: - Zdania względne c'est/ se sont + rzeczownik lub zaimek nieokreślony - Zaimki względne: où i dont. Zaimki wskazujące: celui, celle, ceux, celles …. . Mowa zależna w czasie teraźniejszym Formy czasowe: passe recent, futur proche, present continu - utrwalenie odmiana czasowników zakończonych na -cer, -ger, -yer, -ayer - Struktura: Si + imparfait - rekcja wybranych czasowników - zaimki nieokreślone - zaimki dzierżawcze Uzgadnianie imiesłowu czasu przeszłego (participe passé) z dopełnieniem bliższym (COD). - wyrażenia czasowe 3. Fonetyka: Wymowa niektórych spółgłosek i półsamogłosek. Intonacja zdań wyrażających przekonywanie. Rytm i intonacja zdań służących wyrażaniu hipotezy.
|