W cyklu 2022/2023-L:
Dla poziomu A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: Robienie zakupów, pytanie o produkty i ich cenę. Wyrażanie ilości i charakteryzowanie produktów spożywczych. - Kupowanie ubrań Rozumienie ogłoszeń i afiszów dotyczących wydarzeń kulturalnych. Proponowanie wyjścia na spektakl, akceptacja, odmowa, wybór spektaklu, rezerwacja biletów do teatru, na koncert. - Mówienie o zwyczajach kulinarnych Opis i ocena restauracji, zamawianie posiłków, wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia w restauracji. Porównywanie Charakteryzowanie osób i rzeczy. Dawanie porad 2. Gramatyka: Rodzajnik cząstkowy i wyrażenia ilościowe + przyimek „de”. Czasowniki zwrotne - c.d. Zaimek „en” i jego funkcje w zdaniu. Struktury służące do składania zamówienia w restauracji. Struktury służące do porównywania (przymiotniki i rzeczowniki): plus….que, moins….que, plus de, moins de, mieux, meilleur/e/s. Zaimki względne "qui" i "que" Czas przeszły niedokonany „imparfait” – tworzenie i zastosowanie. Zastosowanie czasów przeszłych „passé composé" i „imparfait” w teksie. Wyrażenia czasowe. Zaimki dopełnienia bliższego (COD) i dalszego (COI) Struktury służące dawaniu porad w wyrażaniu swojej opinii. 3. Słownictwo: Produkty spożywcze, posiłki, gastronomia. Wyrażenia związane z robieniem zakupów spożywczych. Wydarzenia kulturalne, rodzaje spektakli, film. Nazwy ubrań i dodatków, zakup ubrań Przymiotniki charakteryzujące służące do wyrażania opinii pozytywnej lub negatywnej. Restauracja – wystrój, atmosfera, obsługa, posiłki. Przymiotniki służące do charakterystyki osób i rzeczy. 4. Fonetyka: Wymowa wszystkich samogłosek nosowych. Intonacja ekspresywna. Rozróżnianie „e zamkniętego” i „e otwartego” w formach czasownikowych czasów przeszłych „passé composé" i „imparfait”. Wymowa słowa „plus” w różnym położeniu w zdaniu i w zależności od jego funkcji.
Dla poziomu B1 1. Komunikacja i sprawności językowe: Rozumienie i wyrażanie swojej opinii na temat tekstu związanego z problemami społecznymi. Rozumienie tekstu narracyjnego. Wyrażanie swojego punktu widzenia, polemizowanie. Rozumienie tekstu argumentacyjnego. Wyrażanie sądów, uwag, rekomendowanie. Mówienie o wydarzeniach bieżących, rozumienie informacji prasowych.
2. Gramatyka: Stosowanie czasów przeszłych: passé composé, imparfait, plus-que- parfait Tryb subjonctif – c.d. – w zdaniach przyzwolenia, przyczynowych, w zdaniach wyrażających opinię, sąd oraz po wyrażeniach bezosobowych. Wyrażenie przyczyny i skutku – c.d. Imiesłów czasu teraźniejszego. Wyrażenia czasowe -c.d Tryb warunkowy (conditionnel présent). Forma bierna. Nominalizacja. 3. Słownictwo: Czasowniki wyrażające skutek. Terminy związane z problemami społecznymi, stowarzyszeniami. Terminy związane z mediami, aktualnościami. - Praca - Wspomnienia - Literatura i pisarze francuskojęzyczni. Terminy związane z przedstawianiem swojego punktu widzenia (zgoda, sprzeciw). Ochrona środowiska, ekologia 4. Fonetyka: Intonacja zdania wyrażającego: protest, skargę, oburzenie, zgodę, sprzeciw. Wymowa i zapis graficzny samogłosek nosowych – powtórzenie. Wymowa czasowników w trybie subjonctif. Połączenia międzywyrazowe - c.d.
|
W cyklu 2023/2024-L:
Dla poziomu A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: Robienie zakupów, pytanie o produkty i ich cenę. Wyrażanie ilości i charakteryzowanie produktów spożywczych. - Kupowanie ubrań Rozumienie ogłoszeń i afiszów dotyczących wydarzeń kulturalnych. Proponowanie wyjścia na spektakl, akceptacja, odmowa, wybór spektaklu, rezerwacja biletów do teatru, na koncert. - Mówienie o zwyczajach kulinarnych Opis i ocena restauracji, zamawianie posiłków, wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia w restauracji. Porównywanie Charakteryzowanie osób i rzeczy. Dawanie porad 2. Gramatyka: Rodzajnik cząstkowy i wyrażenia ilościowe + przyimek „de”. Czasowniki zwrotne - c.d. Zaimek „en” i jego funkcje w zdaniu. Struktury służące do składania zamówienia w restauracji. Struktury służące do porównywania (przymiotniki i rzeczowniki): plus….que, moins….que, plus de, moins de, mieux, meilleur/e/s. Zaimki względne "qui" i "que" Czas przeszły niedokonany „imparfait” – tworzenie i zastosowanie. Zastosowanie czasów przeszłych „passé composé" i „imparfait” w teksie. Wyrażenia czasowe. Zaimki dopełnienia bliższego (COD) i dalszego (COI) Struktury służące dawaniu porad w wyrażaniu swojej opinii. 3. Słownictwo: Produkty spożywcze, posiłki, gastronomia. Wyrażenia związane z robieniem zakupów spożywczych. Wydarzenia kulturalne, rodzaje spektakli, film. Nazwy ubrań i dodatków, zakup ubrań Przymiotniki charakteryzujące służące do wyrażania opinii pozytywnej lub negatywnej. Restauracja – wystrój, atmosfera, obsługa, posiłki. Przymiotniki służące do charakterystyki osób i rzeczy. 4. Fonetyka: Wymowa wszystkich samogłosek nosowych. Intonacja ekspresywna. Rozróżnianie „e zamkniętego” i „e otwartego” w formach czasownikowych czasów przeszłych „passé composé" i „imparfait”. Wymowa słowa „plus” w różnym położeniu w zdaniu i w zależności od jego funkcji.
Dla poziomu B1 1. Komunikacja i sprawności językowe: Rozumienie i wyrażanie swojej opinii na temat tekstu związanego z problemami społecznymi. Rozumienie tekstu narracyjnego. Wyrażanie swojego punktu widzenia, polemizowanie. Rozumienie tekstu argumentacyjnego. Wyrażanie sądów, uwag, rekomendowanie. Mówienie o wydarzeniach bieżących, rozumienie informacji prasowych.
2. Gramatyka: Stosowanie czasów przeszłych: passé composé, imparfait, plus-que- parfait Tryb subjonctif – c.d. – w zdaniach przyzwolenia, przyczynowych, w zdaniach wyrażających opinię, sąd oraz po wyrażeniach bezosobowych. Wyrażenie przyczyny i skutku – c.d. Imiesłów czasu teraźniejszego. Wyrażenia czasowe -c.d Tryb warunkowy (conditionnel présent). Forma bierna. Nominalizacja. 3. Słownictwo: Czasowniki wyrażające skutek. Terminy związane z problemami społecznymi, stowarzyszeniami. Terminy związane z mediami, aktualnościami. - Praca - Wspomnienia - Literatura i pisarze francuskojęzyczni. Terminy związane z przedstawianiem swojego punktu widzenia (zgoda, sprzeciw). Ochrona środowiska, ekologia 4. Fonetyka: Intonacja zdania wyrażającego: protest, skargę, oburzenie, zgodę, sprzeciw. Wymowa i zapis graficzny samogłosek nosowych – powtórzenie. Wymowa czasowników w trybie subjonctif. Połączenia międzywyrazowe - c.d.
|
W cyklu 2024/2025-L:
Dla poziomu A2 1. Komunikacja i sprawności językowe: Robienie zakupów, pytanie o produkty i ich cenę. Wyrażanie ilości i charakteryzowanie produktów spożywczych. - Kupowanie ubrań Rozumienie ogłoszeń i afiszów dotyczących wydarzeń kulturalnych. Proponowanie wyjścia na spektakl, akceptacja, odmowa, wybór spektaklu, rezerwacja biletów do teatru, na koncert. - Mówienie o zwyczajach kulinarnych Opis i ocena restauracji, zamawianie posiłków, wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia w restauracji. Porównywanie Charakteryzowanie osób i rzeczy. Dawanie porad 2. Gramatyka: Rodzajnik cząstkowy i wyrażenia ilościowe + przyimek „de”. Czasowniki zwrotne - c.d. Zaimek „en” i jego funkcje w zdaniu. Struktury służące do składania zamówienia w restauracji. Struktury służące do porównywania (przymiotniki i rzeczowniki): plus….que, moins….que, plus de, moins de, mieux, meilleur/e/s. Zaimki względne "qui" i "que" Czas przeszły niedokonany „imparfait” – tworzenie i zastosowanie. Zastosowanie czasów przeszłych „passé composé" i „imparfait” w teksie. Wyrażenia czasowe. Zaimki dopełnienia bliższego (COD) i dalszego (COI) Struktury służące dawaniu porad w wyrażaniu swojej opinii. 3. Słownictwo: Produkty spożywcze, posiłki, gastronomia. Wyrażenia związane z robieniem zakupów spożywczych. Wydarzenia kulturalne, rodzaje spektakli, film. Nazwy ubrań i dodatków, zakup ubrań Przymiotniki charakteryzujące służące do wyrażania opinii pozytywnej lub negatywnej. Restauracja – wystrój, atmosfera, obsługa, posiłki. Przymiotniki służące do charakterystyki osób i rzeczy. 4. Fonetyka: Wymowa wszystkich samogłosek nosowych. Intonacja ekspresywna. Rozróżnianie „e zamkniętego” i „e otwartego” w formach czasownikowych czasów przeszłych „passé composé" i „imparfait”. Wymowa słowa „plus” w różnym położeniu w zdaniu i w zależności od jego funkcji.
Dla poziomu B1 1. Komunikacja i sprawności językowe: Rozumienie i wyrażanie swojej opinii na temat tekstu związanego z problemami społecznymi. Rozumienie tekstu narracyjnego. Wyrażanie swojego punktu widzenia, polemizowanie. Rozumienie tekstu argumentacyjnego. Wyrażanie sądów, uwag, rekomendowanie. Mówienie o wydarzeniach bieżących, rozumienie informacji prasowych.
2. Gramatyka: Stosowanie czasów przeszłych: passé composé, imparfait, plus-que- parfait Tryb subjonctif – c.d. – w zdaniach przyzwolenia, przyczynowych, w zdaniach wyrażających opinię, sąd oraz po wyrażeniach bezosobowych. Wyrażenie przyczyny i skutku – c.d. Imiesłów czasu teraźniejszego. Wyrażenia czasowe -c.d Tryb warunkowy (conditionnel présent). Forma bierna. Nominalizacja. 3. Słownictwo: Czasowniki wyrażające skutek. Terminy związane z problemami społecznymi, stowarzyszeniami. Terminy związane z mediami, aktualnościami. - Praca - Wspomnienia - Literatura i pisarze francuskojęzyczni. Terminy związane z przedstawianiem swojego punktu widzenia (zgoda, sprzeciw). Ochrona środowiska, ekologia 4. Fonetyka: Intonacja zdania wyrażającego: protest, skargę, oburzenie, zgodę, sprzeciw. Wymowa i zapis graficzny samogłosek nosowych – powtórzenie. Wymowa czasowników w trybie subjonctif. Połączenia międzywyrazowe - c.d.
|