W cyklu 2022/2023-L:
Treści kształcenia: 1. Komunikacja i sprawności językowe: Poszukiwanie pracy: rozumienie ogłoszeń o pracę, rozumienie i pisanie CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, mówienie o przebiegu kariery zawodowej. Dawanie porad. Przedstawianie faktów i relacjonowanie wydarzeń kulturalnych. Rozumienie i branie udziału w ankiecie. Zadawanie pytań. Wyrażanie swojej opinii. Wyrażanie życzeń. 2. Gramatyka: Terminy służące do usystematyzowania wypowiedzi. Przysłówki regularne i nieregularne - tworzenie i miejsce w zdaniu. Sposoby zadawania pytań - c.d - pytania w języku mówionym oraz pisanym (pytania z inwersją), wprowadzenie słów pytających: le(s)quel(s), laquelle, lesquelles. Wyrażanie hipotezy i zdania z "si". Wprowadzenie czasu zaprzeszłego plus-que-parfait. Struktury służące podkreśleniu wypowiedzi: ce qui/que …. c'est/se sont. Zaimki przymiotne nieokreślone. Stopień najwyższy. Tryb warunkowy - le conditionnel présent - tworzenie i użycie - cz.1. 3. Słownictwo: Słownictwo związanie z poszukiwaniem pracy, mówieniem o swoim wykształceniu i przebiegu kariery zawodowej, stażu, etc. Słownictwo związanie z wydarzeniami kulturalnymi, m. in. muzyka, film, spektakl, komiks, audycje radiowe lub telewizyjne. Słownictwo związanie z prezentacją rezultatów ankiety, wyrażanie wartości procentowych. 4. Fonetyka: Wymowa dźwięków: [z] i [s] oraz [r] Wymowa samogłosek [y], [ø], [u] Denazalizacja Wymowa "tout" i "tous". Wymowa form czasu imparfait i trybu conditionnel.
Powtórzenie wiadomości i przygotowanie do egzaminu.
|
W cyklu 2023/2024-L:
Treści kształcenia: 1. Komunikacja i sprawności językowe: Poszukiwanie pracy: rozumienie ogłoszeń o pracę, rozumienie i pisanie CV i listu motywacyjnego, przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, mówienie o przebiegu kariery zawodowej. Dawanie porad. Przedstawianie faktów i relacjonowanie wydarzeń kulturalnych. Rozumienie i branie udziału w ankiecie. Zadawanie pytań. Wyrażanie swojej opinii. Wyrażanie życzeń. 2. Gramatyka: Terminy służące do usystematyzowania wypowiedzi. Przysłówki regularne i nieregularne - tworzenie i miejsce w zdaniu. Sposoby zadawania pytań - c.d - pytania w języku mówionym oraz pisanym (pytania z inwersją), wprowadzenie słów pytających: le(s)quel(s), laquelle, lesquelles. Wyrażanie hipotezy i zdania z "si". Wprowadzenie czasu zaprzeszłego plus-que-parfait. Struktury służące podkreśleniu wypowiedzi: ce qui/que …. c'est/se sont. Zaimki przymiotne nieokreślone. Stopień najwyższy. Tryb warunkowy - le conditionnel présent - tworzenie i użycie - cz.1. 3. Słownictwo: Słownictwo związanie z poszukiwaniem pracy, mówieniem o swoim wykształceniu i przebiegu kariery zawodowej, stażu, etc. Słownictwo związanie z wydarzeniami kulturalnymi, m. in. muzyka, film, spektakl, komiks, audycje radiowe lub telewizyjne. Słownictwo związanie z prezentacją rezultatów ankiety, wyrażanie wartości procentowych. 4. Fonetyka: Wymowa dźwięków: [z] i [s] oraz [r] Wymowa samogłosek [y], [ø], [u] Denazalizacja Wymowa "tout" i "tous". Wymowa form czasu imparfait i trybu conditionnel.
Powtórzenie wiadomości i przygotowanie do egzaminu.
|