A2
-Rozwijanie kompetencji językowych na danym poziomie językowym poprzez ćwiczenie umiejętności wyrażania własnego zdania na wybrane tematy oraz dyskutowania i uzasadniania swojej opinii czy przekonań.
-Rozwijanie umiejętności poprawnego użycia form gramatycznych.
-Wzbogacanie zasobu słownictwa
-Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
-Ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji.
1. Zakres leksykalny:
- praca, wykształcenie, przekwalifikowanie, poszukiwanie pracy
- święta, Boże Narodzenie, Wielkanoc
- emocje, film
- produkty i wynalazki, czekolada, produkcja
2. Zakres gramatyczno – strukturalny:
-zdania z „denn” oraz „weil”
- czasownik „werden”
- przyimki w celowniku
- czasowniki z celownikiem i biernikiem
- zdania poboczne z „wenn”
- przyimki ze zmiennym przypadkiem
- zdania poboczne z „damit” oraz „um..zu”
- strona bierna z „werden” oraz „wurde”
3. Zakres wymowy i intonacji:
- wymowa dyftongów; ei, au, eu
- intonacja zabarwiona emocjonalnie
- akcent i podział tekstu
4. Teksty:
- ogłoszenie o pracę, życiorys, podanie o pracę, piosenka, wywiad, opis filmu, portret, powiedzenia, quiz, strona internetowa, przepis
B1
1. Rozwijanie kompetencji językowych na danym poziomie językowym poprzez ćwiczenie umiejętności wyrażania własnego zdania na wybrane tematy oraz dyskutowania i uzasadniania swojej opinii czy przekonań.
2. Rozwijanie umiejętności poprawnego użycia form gramatycznych.
3. Wzbogacanie zasobu słownictwa
4. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
5. Ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji.
6. Powt materiału leksykalno - gramatycznego do egzaminu.
B2
-Rozwijanie kompetencji językowych na danym poziomie językowym poprzez ćwiczenie umiejętności wyrażania własnego zdania na wybrane tematy oraz dyskutowania i uzasadniania swojej opinii czy przekonań.
-Rozwijanie umiejętności poprawnego użycia form gramatycznych.
-Wzbogacanie zasobu słownictwa
-Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
-Ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji.
-Powtórzenie materiału leksykalno – gramatycznego do egzaminu.
1. Zakres leksykalny:
- natura, idea parków narodowych
- życie zawodowe, podanie o pracę,szukanie miejsca pracy
- słynne pary, hipoteza podobieństw, relacje partnerskie
- świat książki, rozwój czytelnictwa, warsztat pracy pisarza
2. Zakres strukturalno – gramatyczny:
- rozpoznawanie części zdania, zmiana pozycji wyrazów w zdaniu
- związki rzeczownikowo – czasownikowe
- zaimki zwrotne – powtórzenie
- pary przymiotnikowe: „los” i „voll”
- mowa zależna
- wyrażanie przeciwieństwa i skutku
- przyimki nieokreślone: „irgendwer” oraz „irgendwelche”.
3. Zakres wymowy i intonacji:
- długie i krótkie samogłoski
- końcówki „en”
4. Rodzaje tekstów:
- piosenka, ulotka reklamowa, wywiad, plakat kinowy, artykuł prasowy, poradnik, życiorys, ogłoszenie, blog, krytyka filmowa, artykuł z Wikipedii, cytaty, krótki kryminał, grafika.