W cyklu 2022/2023-Z:
A2+ Treści kształcenia: L’it. univ.1. “L’italiano all’università 1. A1-A2”; + utrwalanie i poszerzanie wiedzy z innych materiałów udostępnianych przez prowadzącego; I Komunikacja 1. Unità 11 - L’it.univ.1 a) zachowanie na dworcu kolejowym: kupowanie biletu, pytanie o udzielenie informacji na temat rozkładu jazdy pociągów, przyjazdów, odjazdów, przesiadek; b) opowiadanie o czynnościach przeszłych zwyczajowych; 2. Unità 12 – L’it.univ.1 a) poprosić kogoś o opinię i wyrazić opinię; b) wskazać na coś lub kogoś znajdujących się blisko lub daleko od mówiącego; c) zapytać i odpowiedzieć na pytanie o rozmiar ubioru; d) poprosić o zniżkę w sklepie; e) opisać, jak jest ubrana dana osoba; f) udzielać rad.
II Gramatyka 1. Unità 11 - L’it.univ.1 a) użycie przymiotników i zaimków nieokreślonych nessuno i niente; b) czas przeszły niedokonany trybu oznajmującego - imperfetto: formy i użycie; 2. Unità 12 – L’it.univ.1 a) przymiotniki i zaimki wskazujące - dimostrativi; b) tryb rozkazujący nieformalny - imperativo informale: formy twierdzące i przeczące. c) czasy przeszłe passato prossimo i imperfetto - utrwalenie; d) przyimki proste i złożone - utrwalenie.
III Leksyka 1. Unità 11 - L’it.univ.1 a) pociągi i dworce; 2. Unità 12 – L’it.univ.1 a) odzież i dodatki: jakość, kolory, rozmiary,
IV Kultura 1. Unità 11 - L’it.univ.1 a) pociągi wysokich prędkości we Włoszech; 2. Unità 12 – L’it.univ.1 a) moda włoska; pokaz mody Pitti Immagine.
B1 I Komunikacja 1. a) interakcja w nieformalnej rozmowie; b) zawieranie znajomości; c) zapisywanie się na kurs; 2. a) uzyskiwanie i udzielanie informacji nt. uniwersytetu; b) opowiadanie o sytuacjach i zamiarach z przeszłości; c) pisanie krótkiego artykułu; d) robienie notatek na wykładzie; e) komentowanie cytatów; f) wskazywanie słów-kluczy w tekście pisanym; g) rozmowa o systemie szkolnictwa własnej ojczyzny; h) pisanie streszczenia; 3. a) rozmowa o problemach młodych par i rodzin; b) wyrażanie życzeń, dawanie rad, uprzejma prośba, stawianie hipotez; c) wyrażanie zgody i niezgody; d) pisanie e-maila z poradami; e) globalne rozumienie artykułów z gazet; f) tłumaczenie znaczenia słów; g) redagowanie kwestionariusza; 4. a) rozmowa o sposobach używania nowych technologii; b) globalne rozumienie oficjalnego przemówienia; c) wyrażanie życzeń, wątpliwości, opinii, własnych wrażeń i emocji; d) globalne rozumienie krótkich odcinków seriali komediowych; e) opis cech ludzkich; f) pisanie modlitwy wiernych; g) pisanie krótkiego przemówienia inauguracyjnego.
II Gramatyka 1. a) powtórka rodzajników; b) powtórka zgodności rzeczownika z przymiotnikiem; c) powtórka zaimków pronomi diretti i indiretti; d) powtórka czasów: presente, passato prossimo, imperfetto. 2. a) passato, imperfetto czasowników modalnych; b) czas zaprzeszły trapassato prossimo; c) porównanie poznanych czasów przeszłych; d) spójniki przyczynowe. 3. a) strona bierna; b) tryb przypuszczający condizionale semplice; c) zaimki względne pronomi relativi; d) spójniki wynikowe; 4. a) zaimki łączone pronomi combinati; b) tryb łączny congiuntivo presente; c) partykuła ci; d) spójniki przyzwolenia i warunku; e) spójniki podrzędne celu; f) porównanie trybu orzekającego z łącznym (indicativo vs congiuntivo).
III Leksyka 1. a) formularz zapisów. 2. a) miejsca na uniwersytecie; b) świat i język uniwersytecki; c) system edukacji. 3. a) Watykan; b) sakramenty; c) katecheza; d) synod i duszpasterstwo rodzin. 4. a) świat wirtualny; b) media a relacje społeczne; c) parafia.
IV Kultura 1. a) nauka włoskiego we Włoszech i za granicą. 2. a) włoski system akademicki; b) doświadczenia obcokrajowców studiujących we Włoszech; c) wykład uniwersytecki; d) wykształcenie w Konstytucji Republiki Włoskiej. 3. a) historia Watykanu od zarania dziejów; b) wychowanie religijne dzieci; c) Kościół a nowe kwestie społeczne. 4. a) wpływ technologii na stosunki społeczne; b) stosunek Kościoła do nowych środków przekazu; c) włoski humor dotyczący religijnych tematów.
|
W cyklu 2023/2024-Z:
Ewentualne (w zależności od roczników) dokończenie omawiania zagadnień realizowanych w jednostkach 9 i/lub 10 podręcznika „Dieci” (patrz sylabus dla grup OGO-MW-WLO-4-ZO, A2 sem. letni)
Unità 11 i 12 (z ItUniv) I Komunikacja 1. a) zachowanie na dworcu kolejowym: kupowanie biletu, pytanie o udzielenie informacji na temat rozkładu jazdy pociągów, przyjazdów, odjazdów, przesiadek; b) opowiadanie o czynnościach przeszłych zwyczajowych; 2. a) poprosić kogoś o opinię i wyrazić opinię; b) wskazać na coś lub kogoś znajdujących się blisko lub daleko od mówiącego; c) zapytać i odpowiedzieć na pytanie o rozmiar ubioru; d) poprosić o zniżkę w sklepie; e) opisać, jak jest ubrana dana osoba; f) udzielać rad. b) opis przyzwyczajeń, wydarzeń i stanów psychicznych w czasach teraźniejszym i przeszłych;
II Gramatyka 1. a) użycie przymiotników i zaimków nieokreślonych nessuno i niente; b) czas przeszły niedokonany trybu oznajmującego - imperfetto: formy i użycie; c) zestawienie passato prossimo vs. imperfetto (podkreślenie różnic w użyciu tych dwóch czasów) 2. a) przymiotniki i zaimki wskazujące - dimostrativi; b) tryb rozkazujący nieformalny - imperativo informale: formy twierdzące i przeczące.
III Leksyka 1. a) pociągi i dworce; 2. a) odzież i dodatki: jakość, kolory, rozmiary,
IV Kultura 1. a) pociągi wysokich prędkości we Włoszech; 2. a) moda włoska; pokaz mody Pitti Immagine.
|
W cyklu 2024/2025-Z:
Ewentualne (w zależności od roczników) dokończenie omawiania zagadnień realizowanych w jednostkach 9 i/lub 10 podręcznika „Dieci” (patrz sylabus dla grup OGO-MW-WLO-4-ZO, A2 sem. letni)
Unità 11 i 12 (z ItUniv) I Komunikacja 1. a) zachowanie na dworcu kolejowym: kupowanie biletu, pytanie o udzielenie informacji na temat rozkładu jazdy pociągów, przyjazdów, odjazdów, przesiadek; b) opowiadanie o czynnościach przeszłych zwyczajowych; 2. a) poprosić kogoś o opinię i wyrazić opinię; b) wskazać na coś lub kogoś znajdujących się blisko lub daleko od mówiącego; c) zapytać i odpowiedzieć na pytanie o rozmiar ubioru; d) poprosić o zniżkę w sklepie; e) opisać, jak jest ubrana dana osoba; f) udzielać rad. b) opis przyzwyczajeń, wydarzeń i stanów psychicznych w czasach teraźniejszym i przeszłych;
II Gramatyka 1. a) użycie przymiotników i zaimków nieokreślonych nessuno i niente; b) czas przeszły niedokonany trybu oznajmującego - imperfetto: formy i użycie; c) zestawienie passato prossimo vs. imperfetto (podkreślenie różnic w użyciu tych dwóch czasów) 2. a) przymiotniki i zaimki wskazujące - dimostrativi; b) tryb rozkazujący nieformalny - imperativo informale: formy twierdzące i przeczące.
III Leksyka 1. a) pociągi i dworce; 2. a) odzież i dodatki: jakość, kolory, rozmiary,
IV Kultura 1. a) pociągi wysokich prędkości we Włoszech; 2. a) moda włoska; pokaz mody Pitti Immagine.
|
W cyklu 2025/2026-Z:
Ewentualne (w zależności od roczników) dokończenie omawiania zagadnień realizowanych w jednostkach 9 i/lub 10 podręcznika „Dieci” (patrz sylabus dla grup OGO-MW-WLO-4-ZO, A2 sem. letni)
Unità 11 i 12 (z ItUniv) I Komunikacja 1. a) zachowanie na dworcu kolejowym: kupowanie biletu, pytanie o udzielenie informacji na temat rozkładu jazdy pociągów, przyjazdów, odjazdów, przesiadek; b) opowiadanie o czynnościach przeszłych zwyczajowych; 2. a) poprosić kogoś o opinię i wyrazić opinię; b) wskazać na coś lub kogoś znajdujących się blisko lub daleko od mówiącego; c) zapytać i odpowiedzieć na pytanie o rozmiar ubioru; d) poprosić o zniżkę w sklepie; e) opisać, jak jest ubrana dana osoba; f) udzielać rad. b) opis przyzwyczajeń, wydarzeń i stanów psychicznych w czasach teraźniejszym i przeszłych;
II Gramatyka 1. a) użycie przymiotników i zaimków nieokreślonych nessuno i niente; b) czas przeszły niedokonany trybu oznajmującego - imperfetto: formy i użycie; c) zestawienie passato prossimo vs. imperfetto (podkreślenie różnic w użyciu tych dwóch czasów) 2. a) przymiotniki i zaimki wskazujące - dimostrativi; b) tryb rozkazujący nieformalny - imperativo informale: formy twierdzące i przeczące.
III Leksyka 1. a) pociągi i dworce; 2. a) odzież i dodatki: jakość, kolory, rozmiary,
IV Kultura 1. a) pociągi wysokich prędkości we Włoszech; 2. a) moda włoska; pokaz mody Pitti Immagine.
|