Język angielski OGO-PED-N-ANG-5-ZO
Doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2/C1
Kształcenie umiejętności sporządzania form pisemnych (recenzja filmu, ulotka, opis, opowiadanie)
Doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem.
Wzbogacanie zasobu słownictwa na poziomie B2/ C1
Ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji
Obszar strukturalno-gramatyczny (relative clauses, perfect infinitive, czasowniki modalne, zdania typu participle clauses, formy -ing)
Obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu, proponowanie, parafrazowanie fragmentów tekstów)
Tworzenie prezentacji na temat podany przez lektora, wprowadzenie wyrażeń używanych do prezentacji
W cyklu 2022/2023-Z:
Doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2/C1 Kształcenie umiejętności sporządzania form pisemnych (recenzja filmu, ulotka, opis, opowiadanie) Doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem. Wzbogacanie zasobu słownictwa na poziomie B2/ C1 Ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji Obszar strukturalno-gramatyczny (relative clauses, perfect infinitive, czasowniki modalne, zdania typu participle clauses, formy -ing) Obszar funkcji językowych (reagowanie na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, wyrażanie swojego stosunku do problemu, akceptowanie, negowanie, podawanie argumentów, wyrażanie sprzeciwu, proponowanie, parafrazowanie fragmentów tekstów) Tworzenie prezentacji na temat podany przez lektora, wprowadzenie wyrażeń używanych do prezentacji |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Poziom B2
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu pełnej biegłości językowej B2 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
Poziom C1
Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych umożliwiających osiągnięcie poziomu pełnej biegłości językowej C1 zgodnie z ESOKJ oraz wykształcenie nawyku samodzielnego doskonalenia języka angielskiego.
Kryteria oceniania
Metody nauczania: elementy metody konwersacyjnej, kognitywnej, audiolingwalnej, CLL
Formy pracy: praca indywidualna, w parach, grupach, dyskusja, konwersacja, odgrywanie ról, prezentacja
Narzędzia: podręcznik, komputer, oprogramowanie do podręcznika, rzutnik, odtwarzacz CD oraz DVD, płyty CD oraz DV, materiały interaktywne dołączone do podręczników, strony internetowe, platforma e-learningowa, filmy obcojęzyczne, utwory muzyczne, prezentacje multimedialne, materiały autentyczne, artykuły z prasy, słowniki
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
*Ze zmianami w przypadku realizacji nauczania w trakcie całego semestru w formie zdalnej
Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem.
Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.
Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy, w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wyłącznie u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
Projekty grupowe– Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
W razie nieusprawiedliwionejnieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę ndstbez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
System oceniania – Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale”– ocenę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75– 5,00 - bardzo dobry
4,50– 4,74 - plus dobry
3,75– 4,49 - dobry
3,50– 3,74 - plus dostateczny
3,00– 3,49 - dostateczny
UWAGA!!!Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
Podręcznik wybierany według uznania prowadzącego w zależności od poziomu grupy
W cyklu 2022/2023-Z:
Podręcznik wybierany według uznania prowadzącego w zależności od poziomu grupy |
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 20 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: