Język angielski OGO-PED-N-ANG-6-EGZ
POZIOM B2+
Treści kształcenia:
• doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na poziomie językowym B2
• doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych form gramatycznych w określonych kontekstach
• kształcenie umiejętności pisania streszczenia oraz eseju
• doskonalenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem
• przygotowanie do brania udziału w debacie panelowej
• kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur
• wzbogacanie zasobu słownictwa z analizowanych tematów
• kształcenie umiejętności dyskutowania na temat skutecznych sposobów uczenia się języka obcego
• ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji
• obszar strukturalno-gramatyczny (przyswojenie zdań warunkowych oraz konstrukcji typu had I, but for, if only, I wish)
• obszar funkcji językowych (rozwiązywanie problemów kontrowersyjnych)
POZIOM C1.6
Treści kształcenia:
doskonalenie językowej kompetencji komunikacyjnej na określonym poziomie językowym poprzez kształcenie umiejętności opowiadania o sobie, doświadczeniach życiowych, problemach społecznych, zjawiskach kulturowych
doskonalenie umiejętności poprawnego użycia właściwych i zaawansowanych form gramatycznych w określonych kontekstach, szczególnie użycia parafraz, stosowania transformacji, łączników
kształcenie umiejętności pisania w określonym celu
doskonalenie umiejętności czytania tekstów specjalistycznych
wzbogacanie zasobu słownictwa z analizowanych tematów
kształtowanie postawy szacunku dla innych kultur
kształcenie umiejętności dyskutowania na tematy kontrowersyjne
ćwiczenie poprawnej wymowy oraz intonacji
zapoznanie ze sposobami reagowania na różne sytuacje życiowe: podtrzymywanie rozmowy, opisywanie swoich doświadczeń, wyrażanie opinii oraz podawanie wspierających argumentów, dyskutowanie, zaprzeczanie, negowanie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B2
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
• rozumiał znaczenie głównych wątków zawartych w złożonych wypowiedziach ustnych i pisemnych na tematy konkretne oraz abstrakcyjne, a także merytoryczne dyskusje z zakresu jej specjalności
• porozumiewał się na tyle płynnie i spontanicznie, by przeprowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron;
• potrafił formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne i pisemne na różnorodne tematy, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych możliwości,
• rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
C1
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
• rozumiał szeroki zakres skomplikowanych, trudnych, dłuższych wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz dostrzega ich ukryte znaczenie
• wypowiadał się płynnie i spontanicznie, bez trudu odnajdując właściwe, oddające w pełni przesłanie wypowiedzi, formy leksykalne
• formułował jasne, dobrze zbudowane i szczegółowe wypowiedzi na złożone tematy, przy tym poprawnie posługując się wzorami wypowiedzi, łącznikami i spójnikami.
• w sposób swobodny posługiwał się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych oraz zawodowych;
• rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
Kryteria oceniania
SPOSOBY SPRAWDZANIA I WARUNKI ZALICZENIA SEMESTRU DLA STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH
JĘZYK ANGIELSKI MSJO UPJPII
*Ze zmianami dotyczącymi nauczania zdalnego
1.Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem. 2.Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.3.Obowiązekfrekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakiegokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpracowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wówczas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane -np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną. *Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Microsoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego. W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna(wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.*w nauczaniu zdalnym: odrabianie nieobecności odbywa się tylko u lektora prowadzącego. Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).4.W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wymienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione. W przypadku ocen z testów i kolokwiów(ocen śródsemestralnych)stosuje się poniższeprogi:91%> bardzo dobry81% >plus dobry71%>dobry61% >plus dostateczny51% >dostateczny
Zadania domowe–Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w terminie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!•Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst• W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz–samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst. •Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!. Prezentacje–Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień. Projekty grupowe–Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień. d. Testy/ kolokwia–Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut. UWAGA!!!•W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% -dst, 72%-80% -dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% -bdb.• W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane -np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).•W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tegokonsekwencjami.5.System oceniania–Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale”–ocenę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki”–ocenę mnożymy razy 1.
W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:4,75–5,00 -bardzo dobry4,50–4,74-plus dobry3,75–4,49-dobry3,50–3,74-plus dostateczny3,00–3,49-dostatecznyUWAGA!!!Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
Lektury podstawowe:
Podręcznik wiodący ustala Prowadzący kurs.
Lektury uzupełniające:
Materiały własne prowadzącego
Malcolm Mann, Taylor Knowles, Destination B2 Grammar & Vocabulary, Macmillian 2010
Virgina Evans, Grammarway 3 with answers, Express Publishing, 2019
Virgina Evans, Grammarway 4 with answers, Express Publishing, 2019
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: