Język angielski branżowy OGO-TZDUM-ANG-1-ZO
Treści kształcenia:
Poziom B1
Zagadnienia tematyczne:
- opisywanie miejsc
- sposoby podróżowania
- planowanie wycieczki
- reklama w turystyce
- doskonalenie usług
Funkcje językowe:
- komunikacja z klientami
- planowanie
Zagadnienia gramatyczno-leksykalne:
- czasy teraźniejsze i przeszłe
- czasowniki złożone
- przymiotniki służące do opisu miejsc
- środki i formy podróżowania
- język reklamy
Poziom B2
Zagadnienia tematyczne:
- historia turystyki
- motywacje do podróżowania
- materiały graficzne w turystyce
- narzędzia internetowe w turystyce
- reklama w turystyce
Funkcje językowe:
- opisywanie materiałów graficznych
- prowadzenie strony internetowej i mediów społecznościowych
Zagadnienia gramatyczno-leksykalne:
- aspekt ciągły w czasach gramatycznych
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- słownictwo reklamowe
- słownictwo do opisu materiałów graficznych
- słownictwo wykorzystywane na stronach internetowych i w mediach społecznościowych
Poziom C1
Zagadnienia tematyczne:
- historia i rola turystyki w tworzeniu PKB
- trendy w turystyce
- różne cele podróży – różni klienci
- narzędzia internetowe w turystyce
Funkcje językowe:
- opisywanie materiałów graficznych obrazujących trendy i tendencje w turystyce
- prowadzenie strony internetowej i mediów społecznościowych dedykowanych problematyce związanej z turystyka
Zagadnienia gramatyczno-leksykalne:
- aspekt ciągły w czasach gramatycznych
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- słownictwo reklamowe
- słownictwo do opisu materiałów graficznych
- słownictwo wykorzystywane na stronach internetowych i w mediach społecznościowych
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Rozwój umiejętności i kompetencji językowych tak, aby student:
• radził sobie z większością sytuacji zachodzących podczas podróży w miejsca, w których uży-wa się angielskiego;
• potrafił tworzyć proste i spójne wypowiedzi ustne i pisemne na tematy znane lub leżące we własnym obszarze zainteresowań;
• rozumiał główne przesłanie zawarte w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.
• potrafił opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany w sposób krótki,
• rozwijał postawę szacunku dla innych kultur.
Kryteria oceniania
Sposoby sprawdzania i warunki zaliczenia:
1. Lektorat języka angielskiego trwa cztery lub sześć semestrów i zakończony jest egzaminem.
2. Aby zaliczyć semestr student jest zobowiązany do przestrzegania niżej wymienionych zasad i terminów.
3. Obowiązek frekwencji: dopuszczalna jest TYLKO dwukrotna nieobecność na zajęciach (z jakie-gokolwiek powodu); student może być nieobecny więcej niż dwa razy bez konieczności odpra-cowywania zajęć tylko w wyjątkowych sytuacjach i tylko z bardzo ważnych powodów. Wów-czas jest zobowiązany niezwłocznie poinformować lektora prowadzącego o swojej nieobecności oraz przynieść pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy – żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną) w terminie do miesiąca od zaistniałej nieobecności. Jeżeli ten termin zostanie przekroczony, nieobecność Studenta traktuje się jako nieobecność nieusprawiedliwioną.
*Obowiązek frekwencji dotyczy zajęć realizowanych w sposób synchroniczny na platformie Mi-crosoft Teams. W przypadku zajęć realizowanych w sposób asynchroniczny na platformie e-kursy w ramach realizacji obowiązku frekwencji, student zobowiązany jest terminowo wykonywać wszystkie zadania zlecone przez lektora prowadzącego.
W razie większej liczby nieobecności niż dwie w semestrze, każda następna (wyłączywszy powyżej omówione sytuacje wyjątkowe) winna być odpracowana na zajęciach w ramach swojego poziomu. Odrabianie zajęć preferowane jest u lektora prowadzącego, jeżeli jednak nie jest to możliwe, student może ubiegać się o odrobienie nadprogramowych nieobecności u innego lektora.
*W nauczaniu prowadzonym w sposób zdalny odrabianie nieobecności odbywa się wyłącznie u lektora prowadzącego.
Student jest wówczas zobowiązany do kontaktu z wybranym lektorem i zgłoszenia chęci udziału w zajęciach na co najmniej 2 dni robocze przed wybranymi zajęciami. Prośba Studenta może być odrzucona w uzasadnionych przypadkach, na przykład już zgłosiło się kilka osób do danego lektora na te same zajęcia, a sala jest za mała, aby wszystkich pomieścić, etc. Wówczas Student powinien zgłosić się do innego lektora. W sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych istnieje możliwość odpracowania nieobecności na dyżurze u lektora prowadzącego według ustalonych przez lektora zasad (zwykle jest to odpowiedź ustna z materiału omówionego na opuszczonych przez studenta zajęciach lub przygotowanie wypowiedzi z artykułu).
4. W trakcie semestru student jest oceniany w sposób ciągły. Ocenia się przygotowanie Studenta do zajęć, pracę na zajęciach, zadania domowe, prezentacje, projekty, kolokwia itp. Każda z wy-mienionych wcześniej prac musi być zaliczona, a oceny niedostateczne poprawione.
a. Zadania domowe – Student jest zobowiązany do oddawania prac pisemnych w ter-minie do dwóch tygodni od ich zadania.
UWAGA!!!
• Po przekroczeniu tego terminu prace student otrzymuje ocenę ndst.
• W przypadku podejrzenia o niesamodzielną pracę np. praca napisana przez kogoś innego lub gdy w większości jest ona ściągnięta z Internetu czy też innego gotowego źródła Student jest zobowiązany do napisania pracy jeszcze raz – samodzielnie i oddania do dwóch tygodni od momentu zlecenia. Jeżeli kolejna praca jest niesamodzielna lub termin oddania został przekroczony Student otrzymuje ocenę ndst.
• Student jest zobowiązany do oddawania zadań z zachowaniem zasad estetyki: na czystym papierze, w druku, czytelną czcionką, z marginesami bocznymi i górnymi oraz z odstępami między liniami. Prace mają być podpisane oraz przed oddaniem sprawdzone pod względem poprawności ortograficznej w edytorach tekstu. Prace niespełniające tych podstawowych wymogów nie będą przyjmowane!
b. Prezentacje – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę obniżoną o jeden stopień.
c. Projekty grupowe – Student jest zobowiązany do wykonania zadań zleconych przez Lektora w ustalonym przez niego terminie. W przypadku niewywiązania się w terminie z wykonania zadania Student otrzymuje z niego ocenę niższą o stopień.
d. Testy/ kolokwia – Student zobowiązany jest do przystąpienia w ustalonym terminie do zapowiedzianego testu pisemnego po każdej jednostce dydaktycznej podręcznika w ciągu semestru. Test trwa od 30-90 minut.
UWAGA!!!
• W razie nieusprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kart-kówce, Student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisania zaległego testu lub ustalenia terminu jego napisania. Lektorzy w takiej sytuacji zwiększają próg potrzebny do zaliczenia testu, mogą również dodać ćwiczenia wspomagające. W takim przypadku występuje następująca punktacja: 61%-71% - dst, 72%-80% - dst plus, 81%-91% db, 92%-99% db plus, 100% - bdb.
• W razie usprawiedliwionej nieobecności na zapowiedzianym teście lub kartkówce, student ma obowiązek zgłoszenia się na najbliższy dyżur prowadzącego w celu napisa-nia zaległego testu, przedstawiając pisemne usprawiedliwienie swojej nieobecności (lekarskie, sądowe lub uczelniane - np. wyjazd naukowy –żadne inne nie jest podstawą uznania nieobecności za usprawiedliwioną).
• W przypadku ściągania lub podpowiadania lub pisania za kogoś Studenci otrzymują ocenę ndst bez ostrzeżenia i są zobowiązani do opuszczenia sali i ponownego napisania testu według zasad dla nieobecności nieusprawiedliwionej ze wszystkimi tego konse-kwencjami.
5. System oceniania
W przypadku ocen z testów i kolokwiów (ocen śródsemestralnych) stosuje się poniższe progi:
91% > bardzo dobry
81% > plus dobry
71% > dobry
61% > plus dostateczny
51% > dostateczny
Ocenę semestralną stanowi średnia ważona z wszystkich ocen uzyskanych w danym semestrze przez Studenta. Skalę ważoną stosuje się według uznania prowadzącego stosując ogólną zasadę, że dla prezentacji długiej, testu „po rozdziale” – ocenę mnożymy razy 2, dla prezentacji krótkiej, kartkówki” – ocenę mnożymy razy 1.
W przypadku ocen semestralnych stosuje się zaokrąglenia od średniej ważonej, co daje nam następujące oceny:
4,75 – 5,00 - bardzo dobry
4,50 – 4,74 - plus dobry
3,75 – 4,49 - dobry
3,50 – 3,74 - plus dostateczny
3,00 – 3,49 - dostateczny
UWAGA!!! Jeśli Student otrzymał z zaliczeń cząstkowych ocenę/oceny niedostateczne, a następnie poprawił tę ocenę/oceny na ocenę/oceny dostateczne i po zliczeniu średniej wynosi ona poniżej 3,0, to mimo to Student otrzymuje ocenę semestralną 3,00.
Literatura
Lektury podstawowe:
Podręcznik wiodący ustala Prowadzący kurs.
Lektury uzupełniające:
Materiały własne prowadzącego
Malcolm Mann, Taylor Knowles, Destination B2 Grammar & Vocabulary, Macmillian 2010
Virgina Evans, Grammarway 3 with answers, Express Publishing, 2019
Uwagi
W cyklu 2022/2023-Z:
W przypadku zajęć realizowanych w trakcie 30 h spotkań z Prowadzącym, nakład pracy Studenta/Studentki wynosi: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: