Elementy logopedii i terapii zaburzeń mowy PED-NL-OWTP>ELiTZM-c
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze współczesną logopedią jako nauką, historii logopedii, koncepcji opieki logopedycznej w Polsce i jej przemian oraz standardów kształcenia logopedów w Polsce i na świecie. Zapoznanie z najczęściej występującymi wadami i zaburzeniami mowy, oraz metodami diagnozy i terapii
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę i umiejętności z zakresu klasyfikowania wad i zaburzeń mowy oraz zna rodzaje wad wymowy, ich objawy i przyczyny. Zna metody diagnozy i terapii logopedycznej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na przegląd dostępnych narzędzi i zasady ich stosowania.. Potrafi dokonać doboru rodzaju terapii do potrzeb danego pacjenta.
Ma kompetencje w zakresie współpracy z nauczycielem, rodzicem i lekarzem i innymi specjalistami.
Kryteria oceniania
Wykład - egzamin zaliczenie ustne
bdb: 100 - 80%; +db: 79,5- 75%; db: 74,5-65%; +dst: 64,5,5-55%; dst: 55- 50%
Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie przygotowanego zakresu ćwiczenia i prezentacji na zajęciach, aktywność na ćwiczeniach, udział w dyskusji.
Literatura
„Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego” pod red. S. Grabiasa, J. Panasiuk, T. Woźniaka , Wydawnictwo: UMCS 2022
–
Wczesna interwencja logopedyczna” pod red. K. Kaczorowskiej-Bray oraz S. Milewskiego. Wydawnictwo: Harmonia, 2018
„Diagnoza logopedyczna” pod red. E. Czaplewskiej oraz S. Milewskiego. GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
„Dyslalia obwodowa” prof. D. Pluty-Wojciechowskiej. Wydawnictwo Ergo sum 2021
Metody terapii logopedycznej, Urszula Mirecka, Aneta Domagała, Wydawnictwo UMCS, 2022
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: