Readaptacja społeczna i pomoc postpenitencjarna PED-NL-RS>ReSpiPP-c
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student posiada wiedzę z zakresu pojęć dot. marginalizacji, wykluczenia społecznego, readaptacji społecznej, resocjalizacji penitencjarnej, pomocy postpenitencjarnej i potrafi posługiwać się terminologią z ww. zakresu. Student potrafi wymienić najczęściej spotykane grupy dotknięte wykluczeniem społecznym, scharakteryzować je, zaproponować oddziaływania, które są w stanie przyczynić się do procesu readaptacji społecznej. Uczestnicy spotkań posiadają wiedzę dot. odbywania kary pozbawienia wolności oraz świadczonej pomocy postpenitencjarnej w Polsce. Studenci są świadomi istoty wrażliwości społecznej, empatii w stosunku do beneficjentów, konieczności profesjonalizmu we wszelkich podejmowanych działaniach na rzecz beneficjentów.
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie frekwencji i aktywności podczas zajęć.
Zaliczenie wykładów na podstawie frekwencji i aktywności podczas zajęć, oddania pracy pisemnej we wcześniej ustalonym terminie.
Literatura
Machel H., Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski. Studium penitencjarno – pedagogiczne. Kraków 2006;
Bulenda T., Musidłowski R., System penitencjarny i postpenitencjarny w Polsce, Instytut spraw publicznych, Warszawa 2003;
Poklek R., Instytucjonalne i psychospołeczne aspekty więzienia, Kalisz 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: