Historia filozofii PED-SL>HFil-c
Podczas zajęć poruszana jest tematyka obejmująca następujące zagadnienia:
- świat idei Platona,
- jaskinia Platona,
- starość, bohaterstwo i triada wartości wg Platona.
- Platonizm Stróżewskiego,
- cnota w etyce Arystotelesa,
- odpowiedzialność w ujęciu Ingardena,
- mechanizmy obronne w filozofii osobowości,
- umowa społeczna wg J. J. Rousseau
W cyklu 2022/2023-Z:
Podczas zajęć poruszana jest tematyka obejmująca następujące zagadnienia: |
Tryb zajęć
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: |
Efekty kształcenia
Student:
E_1. zna podstawową terminologię filozoficzną w języku polskim
E_.2 posiada wiedzę z zakresu historii filozofii europejskiej od starożytności po czasy współczesne, obejmującą najważniejsze teorie, stanowiska i wyraźnie określone obszary problemowe w niej występujące
E_3. trafnie przywołuje w swoich argumentacjach poglądy i argumenty filozoficzne autorów klasycznych i współczesnych
E_.4. ma świadomość znaczenia europejskiego dziedzictwa filozoficznego dla rozumienia wydarzeń społecznych i kulturalnych i religijnych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie:
- obecności,
- aktywności na zajęciach.
Literatura
1. Platon, Uczta (203B-2024C), w: Platon, Dialogi, t.2, tłum. W. Witwicki, Kęty 1999.
2. Platon, Państwo, tłum. W. Witwicki, Kęty 1997.
3. R. Ingarden, Książeczka o człowieku, Kraków 1987.
4. J. J. Rousseau, O umowie społecznej czyli zasdy prawa politycznego, przeł. A. Peretiakowicz, Łódź 1948, s. 19-25.
W cyklu 2022/2023-Z:
1. Platon, Uczta (203B-2024C), w: Platon, Dialogi, t.2, tłum. W. Witwicki, Kęty 1999. |
W cyklu 2023/2024-Z:
1. Platon, Uczta (203B-2024C), w: Platon, Dialogi, t.2, tłum. W. Witwicki, Kęty 1999. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: